Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 9 december 2016

Ett år har gått...

Tänk att det har gått ett helt år sedan jag flyttade hit till husse och matte. Här kommer några bilder från mina första dagar i huset.


Då var jag verkligen pytteliten...


Husse och jag började omgående att lösa korsord tillsammans i sängen på kvällarna, något som vi gör fortfarande rätt ofta.


Blomfönstret blev snabbt en favoritplats. Där kan man sitta och putsa tassarna eller ligga och sova.


Men det går även bra att tvätta sig om man ligger i TV-soffan bredvid husse.


Eftersom jag är delvis Norsk Skogkatt är jag en bra klättrare, vilket jag visade direkt i mina klätterträd inomhus.


Jag är även bra på att hålla flera bollar i luften samtidigt, speciellt pingisbollar i badkaret. Här sysselsatte jag mig i timtal för ett år sedan. Bollarna flög ofta ur badkaret och kunde hamna ända ute i köket i andra änden av huset... Nu händer det inte lika ofta att jag leker i badkaret, men det händer någon gång ibland,


Att busa med matte på kökssoffan var också kul.


Och att ligga på hallbyrån blev snabbt en annan favoritplats, där man har koll på vad som händer.

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Lena sa...

Åh, söta Felix! Tänk vad tiden går! Hallbyrån är en favorit här också - utsikt och värme!
Önskar Er nu en riktigt skön helg!
Kram från katterna i Hagtorp o dess matte

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Tiden bara rusar iväg men vilken tur att du hamnade hos ett par kärleksfulla människor.
Det var ett bra tips det där med pingisbollar i badkaret. Jag ska se om det är något som roar mina missar :)

Ha det bäst!

Anonym sa...

Men dra på trissor har det gått ett helt år. Kortet där Felix ligger på hallbyrån är otroligt fint. Världens raraste kisse. Jag är helt såld.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19