Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 27 februari 2012

Solig helg

Våren är här! Förra veckan hade vi några dagar med isgata överallt. Då fick jag använda mina inbyggda broddar för att ta mig fram utomhus. Sedan fick vi ett rejält regnväder som gjorde att snön smälte bort. Därefter kom solen och ett par varma dagar med 8 plusgrader. Då insåg jag att nu är det inte läge att ligga inomhus längre. Dags att vara ute hela dagarna i stället.


Nu i helgen har det också varit sol, men bara ett par plusgrader. På lördagen hade vi stormigt, men i går var det underbart vårväder. Matte och jag trivdes i vårsolen i trädgården. Vi inspekterade dammen...


...där det är ett tjockt lager is.
 

Även den nedre lilla dammen är minst sagt täckt av is.


Stenmuren runt dammen är så här vacker i vårsolen.


Här står jag uppflugen på stenmuren och spanar...


...över dammen och bort mot hästhagen där grannens hästar går.


Matte tvättade och hängde ut lakan och handdukar på tork på balkongen för första gången i vår. Det blir så härlig doft i tvätten som hänger ute. Det tycker både matte och jag.

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Myriam sa...

So nice Tiger!

trädgårdsdrömmar sa...

Mmmm hänga tvätt ute .Bästa som finns.Håller med dig och matte.MVH

Susanne sa...

Så härligt...här var Herrerna minsann lite busiga igår i det fina vårvädret ;))
Titta in och delta i min tävling, ni som har sån tur ;)
kram susanne

Elna sa...

Det är så skönt när det känns att det är vår i luften och solen skiner. Jättefina bilder. Ni får ha en bra dag.

Kram och klapp
Elna

Linneskåpslycka sa...

Jättefina bilder:)
Härligt när man kan börja hänga tvätt ute, då är det vår:))

Kul att du vill vara med i utlottningen:)
Önskar dig lycka till;)

Kram

Vitspets sa...

Fina bilder tiger ...
Kram Karina

Rigmor sa...

En föraning om våren i alla fall!! Men idag kom ett lite bakslag, snö, som tur va låg det inte kvar. Å i morgon ska det bli varmare igen, och det tackar vi för, så även kattdamerna...som för tillfället har svårt att bestämma om de ska vara ute eller inne. Funderar på kattlucka i dörren, men det innebär ju att även andra "gäster" kan komma in.
Ha en bra fortsättning på måndagskvällen!!
Kram kram

livet på landet sa...

Tänk att få hänga tvätten ute =)Ett riktigt vårtecken =)Och förstår att du,Tiger, bara vill vara ute och känna alla dofter som kommer med våren.
Ha det så gott!

Sinna sa...

MYSIGT att kunna spatsera runt i trädgården. Sååå himla läcker den är dammen. Där ka du ha mycket roligt i sommar ;-)
Kram Sinna

Min Skattkammare sa...

Hej du tjusiga kille! ;o)
Jag tror att du får agera mellanhand för jag har liksom glömt bort att maila matte. Hon är nog argsint nu...;o))
Kan du kanske fråga henne vilket ungefärmått hon önskar sig på din blivande fästmö.....på höjden? ;o)
Fast du har väl inte tid med det en sån här fin dag....?
Kram på er!
Kicki

Snäckskalsdalen. sa...

Jag, Pippi, ligger ute på altanen och vilar på dagarna nu, men jag får flytta mig lite så solen kommer på mig. Halvbror Nisse han ligger lite under fågelbordet men han blir så kall om fötterna så han bara springer in och ut hela tiden. Och Matte har nog gått in i en vårdepression för hon verkar somna så fort hon sätter sig......Kramar Pippi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19