Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 30 juni 2012

Fluffig bukett

Den här ljuvliga och fluffiga buketten hade husse med sig hem för ett par dagar sedan. Den doftar fantastiskt och står därför på altanen, för om den står inne blir husse och matte nästan helt bedövade... Men jag gillar allt som doftar gott och sticker gärna nosen i blommorna, så jag har undersökt buketten noga.


Ser ni förresten vilken fin utsikt vi har härifrån över hela dammen, nu när syrenhäcken utanför altanen är nedklippt för säsongen?


Husse fick den här underbara buketten på jobbet på sin födelsedag. Matte som fyller år i mars är lite avundsjuk på husse som kan få så fina blommor på sin födelsedag. Pioner är nämligen en av mattes absoluta favoritblommor.


Buketten innehåller förutom en del andra sorters blommor flera olika pioner - vit med grönt i mitten, vit med blekrosa krage och de fluffiga knallrosa. Ingen av dessa pionsorter växer här i tassemarkerna...


...men en buske med såna här fluffiga knallrosa pioner skulle matte gärna vilja ha. Vilken färgklick!


Om man vänder på buketten ser man även den vita pionen med blekrosa krage lite bättre. Den ser ut som en riktig gräddbakelse. En sån vill matte också ha... (pion alltså, inte gräddbakelse).

Pionerna som finns här i tassemarkerna har också slagit ut de senaste dagarna, efter regnovädret som var i början på veckan. Men varför var det tvunget att regna nu i natt? Morr! Matte säger att det förstör blommorna, och att det ALLTID regnar när pionerna blommar, oavsett om det är före eller efter midsommar...

Mjau från Tiger

21 kommentarer:

Sockertussen sa...

Hejje =)

Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

Kul om du vill vara med o tävla ;)

http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html

Snäckskalsdalen. sa...

Och vet du, matte känner en massa andra mattar som också är så där otroligt mycket förälskade i pioner och nu sitter gröna av avund vid sina datorer och riktigt dreglar över buketten!

Den där hussen du har han är nog en trevlig husse som får så fina blommor.

Badar du mycket i dammen? Vår matte vill ha en damm, fast just nu behövs inte det för vi har en annan slags damm här, den står upp i luften och det rinner ner vatten hela tiden och mycket vatten också. Så vi går inte ut, vi sitter inne på mattan och surar eller så ligger vi i mattes säng som står ute under tak, men dit kommer ibland en stor häst (eller vad det är, jag tror dom kallar det hund) upphoppande och då är det inte lika trevligt längre.....

Kramar
Pippi och Nisse

Fröken Tindra sa...

En så´n vacker bukett husse fick! Han måste vara omtyckt på sitt jobb! Och matte blev glad på köpet. Och vi andra också som får titta på de vackra blommorna. Pioner är så himla vackra! Vår har blommat över och de sista blombladen har regnat bort. Jag skulle kunna tänka mig både pion och gräddbakelse faktiskt! ;0)
Kram!

Anki sa...

Såå vackra blomster. Men du ... en gräddbakelse kan jag tänka mig :D

Hjärtruds Stuga sa...

Hej Tiger!

Varken husse eller matte fyller år på sommaren....men det gör jag.....fast jag vill inte ha blommor på min födelsedag. Jag vill hellre ha något gott att äta eller något mjukt och gott att sova på.

Ha det gott på dina tassemarker.

Nospuss från Kajsa

PS. Sussie och Patsy hälsar

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken vacker blombukett! Så många fina pioner!
Jag har plockat in EN pion idag till en bukett.

Ha en trevlig helg!
Agneta

Lena sa...

Vilken vacker, somrig bukett!!!!
Lena
Ps. Regnet ÄR inte roligt.....

Anonym sa...

Vilken vacker och somrig bukett, det måste vara härligt att få.
Kul att du vill vara med i min utlottning.

Kram Birgitta

Anonym sa...

Din blogg är så mysig, så jag har lagt in den i bloggar jag följer... så att jag snabbare kan läsa dina inlägg.

Birgitta ;-)

Helena sa...

Vilken tur den dära hussen har :-) värre då för matten men kanske är det tulpantider i butikerna så hon får lite fägring oxå?!
KRAM från mig!

Sofia sa...

Härlig bukett!!! Pioner är underbara....
Så roligt att du kikade in till mig.... på återseénde!
Kram Sofia

Vitspets sa...

Vilken härlig bukett ...
Ha en trevlig söndag
Kram karina

annika sa...

Det var en väldigt vacker fluffbukett. Kul att få en så fin.
Synd för dig med hostan som hindrade dig från att åka på Lekebergsrundan. Vädret var perfekt för att åka lite hit och dit. Jag tackar för tipset för jag hade inte sett någon info om den innan jag läste hos dig.

Krya på dig

Kram

Torprosen sa...

Underbar bukett, pioner är såå fina. mina blommar för fullt , men regnet har förstört flera av dem..ha en go vecka /Torprosen

carinaon sa...

Vilken helt sagolikt vacker bukett!
Jag önskar dig en fin vecka,
Carina

Bea sa...

Grattis på födelsedagen i efterhand!
LJUVLIG bukett!
Kram /Bea

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig bukett. Hoppas att ni får njuta av den länge!
Kram Kicki

Nillis sa...

Superfin och fluffig bukett, förstår att matte gillar den :-)

Stina sa...

Härliga färger.:-) Kram

Avslutat konto sa...

Vad fin bukett! Visst är handplockat det bästa!? :)
Vi kan hitta din brevlåda kanske.. annars tittar du bara förbi när det passar. Jag kan också lägga ut den under skyltkrukan vid vägen... så är det bara att stanna och plocka med sig. Bara du väljer! *S*
Ha det gott!

Varm hälsning från en solnedgång bakom berget i Solglänta

Linnea

Merja sa...

Ljuvlig bukett! Och visst kan jag hålla med ang. regn och pioner:)
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19