Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 20 mars 2012

Vårdagjämning


I dag är det vårdagjämning, vilket innebär att nu är dag och natt lika långa. Framöver blir dagarna längre än nätterna och det gillar jag. Fortfarande är det ingen varm vår. Husse är förvånad att jag är så mycket inomhus, både dagar och nätter. Trots att det är mars ligger jag gärna inomhus och värmer mig...


Jag har hittat mattes fårskinn i soffan i vardagsrummet. Här får jag egentligen inte ligga, men jag smög hit i ett obevakat ögonblick. Och om jag ligger riktigt tyst och försiktigt så märks det väl inte...? Fast fårskinnet har visst hasat ner lite. Bäst att hålla ett öga på vad matte tänker göra.


Det verkar lugnt, så jag kan nog slappna av och njuta här på skinnet en stund till... Mmmmm, älskar fårskinnsdoften! Men jag flyttar nog ut så snart det blir varmare, för på sommarhalvåret är mina besök inomhus oftast bara tillfälliga.

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Elna sa...

Så mysigt han har det och visst får han väl ligga på fårskinnet *ler*.

Kram och klapp

andi sa...

Men du lille gosige! Så söt och gullig du är när du ligger där. Jag kan tänka mig att matte är svag för dig så du får nog ligga där lite till ;)

Ha en skön vårdagjämning!

Anonym sa...

Men så mysigt du har det där, din lilla gose-kisse! Kram Hanna

Myriam sa...

The best seat of the house is that of the cat!

Fröken Tindra sa...

Vad skönt det ser ut Tiger! Fårskinn är varmt och skönt!
Kraaam!

Anonym sa...

Vissa kan verkligen njuta, ett fårskinn är skönt att ligga på.

Kram Birgitta

Susanne sa...

Tack gulliga för att du är kvar...javisst är det en tulpan ingen påsklilja ;)
Ja jag hoppas att det snart ska lösa sig,,det brukar det göra men det är jobbigt under tiden...Varma kramar från mig..Susanne

Änglarnas hus sa...

sötaste katten!!

Kul att du vill vara med och tävla!! Tre lotter är dina..Lycka till!!

Varmkramen ifrån Sanne

Fröken Fräken sa...

Ja, det är lika bra att sova nu innan man ska vara ute och smyga i sommarnatten! Det blir bara ljusare och ljusare här med, och otroligt nog har snöhögarna här börjat krympa, så jag hyser goda förhoppningar om att det snart blir vår på riktigt! Whooo Whoo!

lisashus sa...

Åh, så gosigt man kan ha det när man är en liten Tiger!
Tror jag ska bli katt i nästa liv!:)
Ja, nu är det mycket som händer ute, inte kan man ligga och sussa hela tiden då!
Tackar för titten hos mej!
Lisa

Rigmor sa...

Det ser skönt ut!! Men här har dörren för första gången stått på vid gavel idag och kattdamerna har spatserat ut och in med svansen stolt i skyn...nu är det vår!! Som mest har vi haft +17 och det blev att jobba i tshirt i trädgården. En liten sväng till Öby kulle blev det också.
Emmas butik ligger i nästa bygata, när du åker riksväg 52 och har passerat mej mot Askershållet så ser du skylten under en annan där det står Köpsta och Höre. Sen är det bara några km, bara att följa vägen. Hon ingår i den här bloggen http://runtknuten.blogspot.se/.
Kram kram

Zinnia sa...

Mmm ser skönt ut! Jag önskar dig och din matte skön helg! Zinnia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19