Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 7 juni 2012

I stället för en spikmatta - och award

Vi fick en solig eftermiddag till slut - på självaste Nationaldagen! Tänk, det regnade inte på hela dagen. Så matte och jag var ute i trädgården och njöt äntligen av lite varmare väder. Jag håller koll på matte och "hjälper till" när det behövs...


Vad ska man med en spikmatta till, när det finns en hel grusgård? Jag ligger gärna där i skuggan, eftersom jag inte är någon soldyrkare av stora mått. Fast matte undrar om det verkligen är så skönt...


Sedan har matte och jag fått en fin award, "The Versatile Blogger", av Agneta i Snäckskalsdalen. Först och främst ett stort TACK till Agneta för att du tänkte på oss!

Till awarden hör att man ska säga 7 saker om sig själv. Här kommer de:
1. Jag sover gärna på mattes duntäcke.
2. Jag gillar när någon kliar mig bakom öronen.
3. Jag älskar att bli borstad.
4. Jag blir glad när jag får sällskap i trädgården.
5. Jag klättrar gärna i träd.
6. Jag är en riktig utekatt på sommarhalvåret.
7. Jag har ständig koll på mina tassemarker.
Men allt det där visste ni kanske redan...?

Till sist ska man välja ut hela 15 bloggar som man följer eller precis har upptäckt. Här kommer en samling fina bloggar som matte tittar in på emellanåt,  och som inte har fått en award av matte och mig tidigare. Eftersom det är trädgårdssäsong råkade det bli mest trädgårdsbloggar.

Bland rosor och bladlöss
Fagras trädgård och tankar
Hagtorp
Helena's Hem och Trädgård
I Tages trädgård
Landet Krokus
Lila Trädgård
Lilla Kullan
Linnéa Eriksdotter silversmedens (b)logg
Lydias gröna fingrar
Mammas blommor
Min vita spets
Mon jardin en ik
Trädgården på höjden
Trädgårdsliv på Högagärde

Hoppas att ni vill ta emot awarden och ni får gärna skicka den vidare! Om ni inte kommer på så många som 15 bloggar, kan ni ju skicka den vidare till 5 bloggar i stället. Det går säkert lika bra...

Det finns så många fina bloggar, så ibland blir det svårt att välja. Ni som inte kom med på listan den här gången kanske står på tur en annan gång...

Mjau från Tiger

17 kommentarer:

Nillis sa...

Haha så söt. Ja det blir ju som en spikmatta för den lilla kroppen :-) kram

Hoffmans Design sa...

Han e för härlig din katt. Kram Hoffmansdsign

skapa och inreda sa...

Ser såååå skönt ut!
Mjau från Svantebus

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hihi, jag gillar också naturliga ting...hellre sten än plast!
Tusen tack för awarden, det värmde.
Ha en riktigt fin vecka och försök nu motstå att jaga alla fågelungar som lämnar sina bon.
Kram lydia

Margot sa...

Så skönt det ser ut där i gruset, jag föredrar också skuggan:)
Tusen tack för att du vill ge mig awarden! Känner mig hedrad, men jag avstår eftersom jag inte kommer att skicka den vidare alls då jag inte vill behöva välja bland bloggar att ge den till!
Ha det gott!
Kram Margot

Black Iris sa...

Jag tror nog att du ligger mjukt och gott där på din spikmatta..

Kram Maidi

Fagras trädgård och tankar sa...

Oj och tack så mycket för awarden. Kul att du kikar in på min blogg. Alltid kul att höra från läsare. En underbar katt måste jag säga.
Ha en bra helg (snart)
Johanna

Fröken Tindra sa...

Grattis till Awarden!
Vad härligt att ni fick en fin dag i trädgården till slut!
Kram!

Silversmed Linnea sa...

Tack kära Tiger,
det värmer i hjärtat att få din utmärkelse! Den första i min karriär som bloggare! *S*
Kram och ha en fin dag!

Linnéa o missarna....

Snäckskalsdalen. sa...

Pippi och Nisse hälsar och säger att det var trevligt att läsa att du och vi tycker ungefär samma om livet i stort! Det är viktiga saker, det där!
Kramar
Pippi och Nisse i Snäckskalsdalen

ps matt hälsar och säger att tänk om hon bott närmare då hade hon kunnat komma och ta skott från dina syrener.....ds.

Högagärde sa...

Hej Tiger och matte. Stort tack för awarden. Livet är lite körigt just nu så jag kanske inte klarar av att föra den vidare.....men hur som helst så gläder den mitt blogghjärta. Ha en finfin helg.

Vitspets sa...

Hej Tiger och Matte !
Tack så jättemycket för Awarden
Det värmer i mitt hjärta
Tyvärr lite mycket nu , så jag kanske inte klarar av att föra den vidare just nu
Hoppas det är ok !
Stort Kram Karina

Steekjes en Stygn sa...

Hej Tiger (och matte förstås),
Tack för Awarden. Vad glad jag blev. Tror inte att jag skickar den vidare. Det är så vårt att välja bland alla fina bloggaren.Men kanske... jag tänker på saken.
Hoppas du och matte har en underbar helg.
Anje

Unknown sa...

Vilken härlig katt! :-)

Linda

Monica sa...

Grattis grattis till awarden, den var du väl värld Tiger. du är allt en riktig hejare som använder gruset som spoikmatta....
Hälsa matte med en varm kram!
Var rädd om er båda två.
kram och vink från mig.

Rigmor sa...

Grattis till awarden!! Visst är det kul att känna sej lite sådär extra, betyder ju att det man skriver är intressant!!
Spikmatta utomhus, att jag inte tänkt på det tidigare!! Nu har vi en endaste liten grusgång, och det är väl också det enda ställe som grannen har full insyn...så om jag lägger mej raklång där för ryggens skull...kanske de börjar undra då...??
Kram kram

Christina sa...

tack för awarden! tar tag i den när jag ko9mmer hem från semestern och har en dator till hands! Sommarhälsningar från Lila-Christina och katterna i Skepparkroken

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19