Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 28 juli 2012

Honungsrosen i närbild


De senaste veckorna har vi njutit av honungsrosens mängder av blommor och dess ljuvliga doft. Nu har de sista blommorna i stort sett blommat över. Men eftersom det är första gången vi har haft en sådan fantastisk blomning på den stora klätterrosen kan matte och jag inte låta bli att visa några närbilder på honungsrosens blommor...


...som tydligen kan se ut lite hur som helst, vita eller gulvita.


Knopparna är helt gula innan de slår ut.


Om ni vill se den enormt stora och magnifika honungsrosen i sin helhet hittar ni den HÄR.

Mjau från Tiger

15 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Honungsrosen är en fantastiskt fin ros med underbar doft. Det blir lätt många foton på den här också :)

Snäckskalsdalen. sa...

Fantastisk ros och vilka vackra bilder du tagit på den. Dom är så fina så jag känner doften.....när jag gick upp på berget för en vecka, 10 dagar sedan så doftade det så gott och jag kom först inte på vad det var, men det var honungsrosen jag just gått förbi. Man får en sån där trevlig behagkänsla i sig!
Agnetakram

trädgårdsdrömmar sa...

Så fin.Kram.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin ros!!! Du är en smart katt du Tiger som svalkar dig på vattenslangen, vi tycker det var en kul bild=)

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

Lantis tantiz sa...

Ja jag längtar redan till nästa sommar. Förhoppningsvis med ännu fler underbara rosor, mera sol och mycket mindre mygg....!!!!!! Hoppas kan man alltid!!!
Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Fröken Tindra sa...

Det är så härligt med rosor! Doften... Mmm...
Kram!

Merja sa...

Honungsros hade jag i förra trädgården. Måste ha en i nya också:)
Eva-Maris trädgård var fantastisk:)
Fin kompis du fått vid dammen!
Ha det gott!

A House With A View sa...

Vacker ros och sååå fina bilder!!! Bara måste hitta ett ställe i min trädgård där denna fina ros får sin plats, helt ljuvlig!!!!

Kraaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Honungsrosen är så vacker och underbara bilder.
Kram Birgitta

promenader på landet sa...

Vackra bilder på vackra rosor! Må så gott kram från vännen Maria

Vitspets sa...

Tack snälla ...
Kram Karina

G:a Affären sa...

Så fina foton på en vacker ros!
Ha en bra start på veckan!
Cia

Monica sa...

Jag känner doften....så underbar ros!
Hoppas att matte och Tiger har det bra!
kram och vink från mig.

Viola sa...

Otroligt vacker, ha en fortsatt fin vecka, kram

annika sa...

Mycket vacker! Härligt då man får växterna att trivas.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19