Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 11 december 2013

I dagsljus...


Snön som har dekorerat pergolan de senaste dagarna har nu smält bort eftersom det blev plusgrader. Men matte hann ta kort på den snödekorerade pergolan i dagsljus. Honungsrosen som klipptes ner i våras har växt rejält på en säsong och avancerat långt. Både pergolan och trädgårdsboden vid skogskanten hörde till sommarens byggprojekt.


I rabatten är krolliljans fröställningar och hjärtat vackert snödekorerade.


Här funderar jag på om jag ska vara ute, men det blev som häromdagen - raka vägen till garageförrådet.


Garaget och mer av pergolan i dagsljus till skillnad från kvällsfotot för ett par dagar sedan. Sedan garaget fick tegeltak förra hösten blir det en snygg vågig "dekorationskant" i snön längs taket.


Rosenvialen i vinterskrud är också fint, men inte lika färgglatt som på sommaren. Höjer man blicken något...


...så där bakom garaget har vi den jättestora granen vackert snöpudrad, men nu är snön som sagt borta igen. Annars var det bara julgransbelysningen som fattades för att det ska bli en riktig julgran!


Jag ångrade mig och gick in igen och tillbringade större delen av gårdagen i mattes säng.

Mjau från Tiger

9 kommentarer:

Solglittret sa...

Jaa så trist att det vackra snötäcket försvann lika kvickt som det kom!
Visst är det vackert som ett julpynt och dekorerar allt med lite vitt.
Du gjorde rätt Tiger som väljer mattes säng istället för blötan som råder utomhus..hihi..
Ha det så gott
Kram Lollo

Rigmor sa...

Ja...och jag antar att när jag nu skriver detta är det ännu mindre snö kvar... Vi får hoppas på ny innan julafton!! Sen kan det gärna töa bort igen...
Sen gav du mej lite mod...att skära ned honungsrosen och tämja den lite mer...Är ju rädd att det inte ska överleva, men den tål alltså det...
Klok Tiger...som ockuperade sängen!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till den fina vinsten som du visade i förra inlägget - det är en fantastisk kvinna att handarbeta, vår vän Skaparglädje!

Och ni fick snö och vi fick snö och nu har vi ingen snö alls och i morgon lär det ska bli varmt ute igen. Det är liksom ingen ordning på't, men vad gör det.

Våra ljus kom i vår rönn igår kväll, så nu lyser det lite fint. Men inne har det inte hänt så mycket ännu med pyntandet.

Agneta kram

Jajas Pyssel sa...

Hade jag också valt...mattes säng. Nospuss om du vågar...Nicko. Matte hälsar Jaja♥

Jajas Pyssel sa...

Hej igen.. Jaja här. Jag försökte skriva utan att behöva lämna mitt Jajas Pyssel konto här... Men det går inte lämna nån kommentar om man inte loggar in! Varför... vet du det. KRAMIZ..jaja♥
(känns tråkigt att ha en blogg som jag inte är så mycket på just nu)

Lena sa...

Så synd att all snö smälter bort!
Vackra vinterbilder!
Förstår att Tiger inte vill bli våt om tassarna!!!
Kram Lena

Steekjes en Stygn sa...

Förstår att du helst kryper ner i sängen och stannar där när det är trist ute. Här har vi en underbar vecka med sol varje dag, frost på nätterna och några plus på dagen.
Kattorna ligger och solar sig.
Ha det fint
Anje

Evas Kvarnaro sa...

Jag förstår dig fullständigt Tiger
det är gott att få mysa inne, dina tassar blir ju så kalla.
Men så stämningsfullt och vackert det blir med snö. Våran snö försvann inom några dagar, åter barmark här, suck.

Ska du inte 'lussa' för husfolket Tiger ?!
Det har Sixten gjort här!
Må gott kram/ Eva

Solglittret sa...

Kikar in igen för att önska en fin helg och en fin Luciadag♥

Ta hand om dig vännen♥

Kram Lollo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19