Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 24 september 2012

Award från en katt

Jag blev glatt överraskad när jag fick en award från katten Imma, en av katterna med bloggen Klosterkatterna bloggar. Det är ju inte var dag som man får uppskattning av en annan katt, och i bloggvärlden dessutom. Det är den här stiliga awarden:


Mjau och stort tack! Jag blev både glad och stolt!

Nu är det meningen att man ska sända awarden vidare till andra bloggkatter, som man tycker förtjänar den. Tanken är att det ska vara bloggar som man besöker varje dag. Nu följer inte matte och jag så många kattbloggar, men matte har flera bloggvänner med katter som brukar hälsa till mig när de tassar in här, och som matte brukar hälsa på hos väldigt ofta. De här bloggarna har dessutom matte följt väldigt länge:

Elna-Sudden
Helenas Livet på landet blogg
Hemma på Kråkered
Paradisetbergamon
Snäckskalsdalen

Hoppas att ni vill ta emot awarden som ett bevis på mattes och min uppskattning! Tack för att ni finns!

Sedan finns det flera bloggar som vi tittar in till väldigt ofta, både nya och gamla bloggvänner, men den här gången valde vi bland dem med kattkompisar som vi har följt länge. Dessutom hoppade vi över dem som fick en award förra gången. Helst skulle vi vilja ge alla en award, men kanske är det din tur en annan gång...

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Tjena Tiger!

Det var riktigt hyggligt av dig att tänka på oss här i Snäckis! Vi blev jätteglada, både Nisse och jag, Pippi! Vi ska ta ett snack med vår matte, hon behöver instrueras hur man gör med sånt här, sätta in den fina bilden och så där.

Vi har ju varit ensamma ett bra tag nu när husse och matte avvek på nån slags tripp.

Visserligen kom grannfrun hit, men hon förstår sig inte på djur. Hon är från början sjuksköterska, men hon arbetade nästan inte som det nånting för hon gifte sig med mattes kusin och blev bonde.

Och att bönder inte begriper sig på djur, det vet vi ju, och speciellt inte katter.

Dom hade visserligen katter på sin gård, men jag såg nog, dom förstod sig helt enkelt inte på dom. Man fick för det mesta ingen god mat, ingen räkost, inga extra tunna skivor skinka, inget sånt, och mjölk och grädde - nähädå. Det vet man ju hur det är på gårdar nuförtiden, dom tar inte ens i mjölken längre.....skit var det.

Men hur som helst, nu har dom kommit tillbaka hit, husse och matte, tack och lov!

Det här blev långt, men det är skönt att få lätta sitt hjärta ibland.

Än en gång, vi tackar så jättemycket och vi hör av oss,
Nisse och Pippi

Rigmor sa...

Man tackar och bugar, och i bakgrunden jamar de två något korpulenta kattdamerna...Alltid roligt med award, men svårt att välja och skicka vidare, ska suga och fundera på den saken...
Tog vägen över Kvismaren hem från den stora staden, och någon enstaka trana, men desto mer gäss...och fågelskådare. Det vackra vädret gör väl att de vågar sej ut, och förhoppningsvis får de väl se ett skådespel frampå kvällskröken.
Å tack för erbjudandet om blommor, jag blir verkligen glad för både höstflox och rudbeckior, och vi sparar det till våren. Dels hinner jag fundera lite mer på hur vi ska göra med tomten bredvid och sen måste det då ha sin process hos mannen i huset...där gäller både taktik och kvinnlig list för att det ska genomföras!!
Ha en fortsatt bra måndag, och tack än en gång!!
Kram kram

Elna sa...

Så kul med en katt award. Tack snälla! Då får vi tänka ut vem vi ska skicka den till.

Kram och klapp

livet på landet sa...

Vi musketörer här på Fagergården mjauar och skickar nosbuffar som tack för awarden. Här blåser det i pälsarna idag. Matte tycker det är härligt att kunna vara ute i solen och höststäda i rabatterna och vi har fullt upp med att jaga saker här i kattskogen när det blåser omkring.
Kurr från oss i norr ♥

Fiff sa...

Jag måste bara skriva att Tyra också dricker vattnet när jag har duschat. Hon verkar inte bry sig så mycket om att hon blir blöt om tassarna! Alla andra katter jag har känt har ryggat när det blir blött :-)
Idag drack hon vatten från kranen genom att hålla tassen under strålen o sen slicka på den ♥
Katter är härliga! Puss till Tiger

skifferhuset sa...

Hej Tiger! Kul att du hittade till min blogg och även här bor en katt, store Birger, svart nästan hela han! Birger har en kompis som är mindre än han, det är vovven Ztella! Men de busar å lever livets glada dagar tillsammans! Nu ska jag titta runt på din blogg å se alla dina mysiga ställen du har! Kram Iréne (matte till B och Z)

Anonym sa...

Kram till alla katter och sanna kattvänner! :-)
// Caroline

annika sa...

Grattis till awarden.
Såg de fina bilderna med blommor i förra inlägget. Rosorna blommar vackert fortfarande och jag hoppas att slippa frostnätter ett tag till.

annika

Anki sa...

Grattis till awarden... den är ni verkligen värda, både du och din matte!
Ha det gott!
Kram

Oljekritan sa...

GraTTASS..ja grattis till Awarden lilla Tiger och matte..
Det är så vackra bilder på blomster i denna blogg..och fin katt..så det är ni värda..
Kram Karina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19