Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 7 oktober 2015

Höstfärger i tassemarkerna


Nu blommar även höstsilverax-plantan i den "nya rabatten" med flera ståtliga silverax.


Den är en ny favorit, både för matte och för diverse flygfän, som här på bilden, eftersom den doftar sött och gott.


Den matchar kärleksörten som står i kanten på trädgårdslandet.


Kärleksörten får stora blommor som blommar länge.



Björkarna har plötsligt skiftat till gult i skogen bakom garaget...


...och asparna hos grannen likaså.


De är vackert gula när förmiddagssolen lyser på dem. Men vi har haft ett par frostiga nätter. Burr så kallt det blir...

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Meta sa...

En tidig morgon här och det är 4 grader ute Än har ingen frost nått mig. Men rätt som det är så kommer den nog. Jag är glad så länge den dröjer.
Här har också färger börjat visa sig silveraxet är snart överblommat men det är fint när det blommar som ditt och det går väldigt bra ihop med kärleksörten. Den är också vacker och finns i många färger.
Ha det gott i dag
kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Ni har mycket finare höstfärger än vi har här. Om man undantar vildvinet här för det är fint. Men naturen är mest grågrön här. Väldigt fina bilder och kärleksörten är jättefin! Silverax saknar jag, dom är läckra!
Och supermånen var ju fantastisk!
Agneta kram

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ingen frost här ännu (peppar. peppar..). Höstsilveraxen är min favorit just vid denna årstid. Detta trots att rosor. Nävor m.m blommar ännu :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är en himla tur att det finns lite färg ute fortfarande.

Evas Kvarnaro sa...

Hejsan, nu har asparna fått samma färg som du Tiger, de lyser så fint i solen.
Du Tiger kanske börja med att kura skymning med tända ljus som alla vill göra nu, *fniss*
Må å gott, klapp och kram/ Eva

Mycket annat & lite betong sa...

Så vackert höstsilveraxet blommar. Jag hade ett en gång men det ville inte leva hos mig.
Kärleksörten är en favorit. Vacker i alla stadier! Tyvärr tycker rådjuren detsamma.
Så fin höstfärg träden börjar få.

Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19