Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 27 juli 2013

Varmt!!!


De varma och soliga semesterdagarna fortsätter. De senaste dagarna har vi haft omkring 28 grader varmt. Då föredrar jag att ligga i skuggan, som här på trappan vid förstukvisten.


När det är så varmt blir jag riktigt slö på dagarna. Nattetid är det behagligare temperatur. Fast i går natt hade vi åska och regn och då låg jag faktiskt "inne" - nästan åtminstone. Jag gillar inte åska, men jag låg på balkongen där jag känner mig trygg när jag har husse och matte i sovrummet innanför balkongen.


Matte gillar också skugga när det är så soligt och varmt. Men hon tycker att förstutrappan är i hårdaste laget, så hon har hängt upp hängmattan mellan äppelträden. Fast det är inte så långa stunder som hon ligger där.


Men när äppelträden ger skugga kan matte ta en stund av vila...


...och njuta av utsikten mot dammen.

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Hej Tiger! Förstår om du är rädd för åskan, jag gillar inte den heller. Som tur är har vi sluppit den i sommar, bara hört mullret på avstånd än så länge. Jag förstår också att du gillar att sova i skuggan, jag fick gå in med min frukostbricka idag för det blev stekhett! Ha det så bra! Klapp från Finas mammis

Anonym sa...

Här har åskan också gått och ett stilla regn efter smällarna... härligt.
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker du ska säga till matte att hon borde ligga länge i hängmattan, ta fram en bra bok och så titta upp ibland från läsningen och skåda ut över den finaste dammen som jag sett!
Pippi och matte i Snäckskalsdalen

Fröken Tindra sa...

Vilken fin plats matte ordnat! Där borde hon ligga oftare. Kanske med dig intill?! Vågar du det?
Här hos oss finns också trötta kattkillar.
Åskade som ska och regnet öste ner i morse.
Kram!

::fina:: sa...

Ni har verkligen en underbar trädgård med plats för både sol och skugga. Det ser mysigt ut i hängmattan. Du gjorde rätt i att sova nästan inne när det åskade, Tiger! Kram, Josefine

Anki sa...

Hej!

Nu hittade jag in här för första gången... Och blev alldeles blöt i ögonen... Jag hade en älskad liten Thassos (Tasse) Tiger som såg väldigt mycket ut som du och påminde om namnet på din blogg också! Så här vill jag titta in många gånger igen!

Må så fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19