Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 11 april 2015

Krokuskavalkad


Solen och värmen som kom efter påskhelgen har satt fart på allt i rabatterna. Krokusarna blommar rikligt i den "nya" rabatten vid gulplommonträdet. Oj, vad de har förökat sig sedan förra året! De här lila vårkrokusarna med kraftiga gula ståndare har trängt undan de mindre gula krokusarna. Men det kanske är ett rikblommande år, för även snödropparna är fler än någonsin och har blommat länge nu.


Strax intill växer det bleklila krokusar i rabatten.


Krokusarna har också flyttat ut i gräsmattan.


Men de här mörklila krokusarna som växer vid pergolarabatten intill garaget är nog mattes favorit. 


Nackdelen är att just de mörklila blommar över alltför snabbt, så man får passa på att njuta så länge det varar.

Mjau från Tiger

8 kommentarer:

Meta sa...

Krokusar är så fint men de tar fort slut om det inte är kalla nätter som i år. Trivs de så kan de bli hur många som helst
Ha en fin och skön söndag
kram Meta

Lena sa...

Underbara krokusar!
Här har de snart blommat över. Bara en del kvar på skuggsidan. Det går för fort....
Ha en skön kväll!
Kram Lena

Evas Kvarnaro sa...

En vår utan krokus är ingen vår alls.
Jag satte nya vårlökar i höstas på en ny plats vis 'stengården', nu äntligen har de växt upp och glädjer oss mycket.
Trevlig söndag till er/ Eva

Merja sa...

Härliga bilder! Det är likadant här, att krokusarna har förökat sig väldigt. De kommer upp lite varstans i år!
Ha det gott!

Solstrimmor sa...

Vilken krokusfägring! Nu är våren här på riktigt!
Så kul att veta att du Tiger är samma blandning som min Maja! Det bådar gott minsann. Håller på att förbereda mig för en busig kattunge, bland annat läser jag just nu om giftiga krukväxter. Senast jag hade en kattunge var 1989!

Ha det gott i ditt paradis!
Kramar från Eva-Mari

Mandelhjärta sa...

Härligt! Njut våren! :)

skapa och inreda sa...

Njuter av dina fina bilder, visst är det underbart med alla färger som plötsligt visar sig både i trädgårdar och i naturen.
Ha det gott.
Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka helt ljuvliga krokusar! Det är en blomma jag kanske inte tänkt så mycket på tidigare men sen jag började blogga har mitt "tänk" förändrats massor. Jag har blivit krokusfan och jag tycker plötsligt om gult och det är alla möjliga sådana saker som hänt! Kanske att man ser saker och ting i ett annat ljus med hjälp av bloggarna.....

Och ert uterum är magnifikt, måste ha varit en riktig höjdare att kunna duka så långt och fint och fortfarande ha gott om plats, det är ett så otroligt vackert rum!

Och tulpanbuketten, den slår ju allt, vilka helt underbara färger, jag blir glad ju!

Och sen att jag vann, haha, det är så roligt, så roligt. Jag visste väl att jag kunde lita på Tiger, vi har en telepatisk förbindelse.....

Nu hoppas jag att den eländige förkylningen ger med sig, men om det är sånt väder hos dig som det är här idag så ger ingenting med sig. Vi har 3 grader varmt, dimma tjockare än jag vet inte vad och dessutom spöregnar det i dimman. Jag och Pippi och Nisse vägrar gå ut idag.

Kramar och tack
Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19