Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 18 november 2014

Matte såg den!!

Matte är just nu lite chockad och hotar med husarrest.


Här ligger jag intet ont anande utsträckt i favoritfåtöljen och sover sött. Matte får se upp när hon sätter sig eftersom jag är kamouflagefärgad...


Och när jag inte ligger i favoritfåtöljen händer det att jag tillbringar tiden här på laptopen i skrivbordslampans värme, som till exempel när jag bloggar. Har ni förresten sett mattes snygga skrivbordsbild? Det är en bild som husses brorsson tog på mig när jag stretchade i gröngräset för några år sedan.


På nätterna ligger jag oftast i mattes säng, nergrottad i duntäcket.

Men så här är det... Matte har länge misstänkt att det finns en mus inne i arbetsrummet. Rätt vad det är kan det prassla lite här och var när man sitter framför datorn. Men husse trodde länge att det var från kallvinden utanför väggen som ljudet kom. Det sitter för övrigt en elektrisk musvarnare i det här rummet. För ett tag sedan såg husse musspillning, så då var det inga tvivel längre. Vi har en mus inne! När inte jag har varit inne har husse gillrat en musfälla vid några tillfällen. Men när jag flyttade in för ett tag sedan ville inte husse att jag skulle råka trampa i fällan. Husse trodde däremot att jag skulle sköta mitt jobb...

I dag när matte tittade in i badrummet som hastigast var det något som rörde sig i handfatet. En spindel trodde matte och var på väg att plocka upp den. Iiiiiiiiiiiiiiiihhh!! En mus sprang omkring i handfatet!! Matte stängde snabbt dörren till badrummet, rusade ut och hämtade mig, in igen, och öppnade försiktigt badrumsdörren. Jag förstod inte vad jag skulle göra där instängd i badrummet med matte. Inte minsta lilla mus syntes till, bara lite spillning i handfatet. Vart tog musen vägen?? Nu säger matte att jag nog får husarrest tills jag har gjort mitt jobb.


Jag kan väl säga att jag tar det med ro...

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

Lena sa...

Men Tiger, du kan ju inte ligga och sova med en mus i huset.....
Om inte matte hade skrikit så högt och skrämt den, hade du säkert tagit den ;-)
Kram Lena

Huset bakom lindarna sa...

Hihi, men klarar du av att fånga musen så får du ju mat i alla fall!
Lycka till med musjakten!
Finas mammis

ann d du québec sa...

t es toujours aussi beau.

Meta sa...

Ja du det är nog bäst att du tar det jobbet låter som hotet är på allvar. Förresten du kan komma hit och jaga hos mig med här har vi massor av möss minst tusen tror jag. Hoppas fällan är full och att det var den sista isåfall i morgon Jag börjar tröttna på de där odjuren
Ha en bra dag
kram meta

Unknown sa...

vem vill jaga mus när man kan sova i en mjuk soffa? :-)

Solstrimmor sa...

Men... hallå Tiger! Man skulle kunna tro att det är matte som för befälet över husets innevånare? Sätt nu ner tassen och bevisa att det är du som är herrekatt i huset. Så vässa klorna, ta ett språng och fånga den retsamma musen! Sen blir det troligtvis lugnt i huset igen.

Lycka till önskar Eva-Mari

Rigmor sa...

Hahaha...det där känns igen! Både att man anar att en objuden gäst tagit sig in, och sen att den fyrbente inte gör sitt jobb!! Har flera gånger släppt in kattdamen och hoppats på att hon ska fixa det som fixas skall...men inte då. Det är tydligen bättre med portionspåsar från Whiskas...
Kram kram

Rost och rädisor sa...

Klart man inte kan begära att du ska behöva arbeta också, när du har fullt sjå med att hålla fåtöljen varm åt matte .
Ture och Basil hälsar

Anonym sa...

Han är kung, varför skulle han jaga möss?

Villrose sa...

Ja, her oser av arbeidslyst ;-)

Evas Kvarnaro sa...

Men vet du vad Tiger ? ! nu får du röra på dig lite och se till att musen försvinner 'för gott',
in i kattmunnen. Sixten säger att mus är delikatess.
Allt kan inte serveras på silver fat, *fniss*
Stackars din matte, jag förstår henne precis och håller med,
husarrest för dig, till musen är väck. Men se upp det kan komma in flera, de vill in i värmen och gosa precis som du Tiger, hi hi...

Kram och klapp/ Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Här har jag två katter som har samma jobb som du, för tyvärr är det så när man bor på landet att en och annan liten mus förvillar sig in, får de bara in svanstippen så...
Kram,
Regina

Anonym sa...

Mysbilder på den snyggaste katten.
Skräm ut den lille musen och lägg dig och sov igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19