Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 7 juni 2016

Nationaldagsfirande i sommaridyll

Matte och jag har haft fullt upp de senaste veckorna och tiden har flugit förbi. Men nu har matte börjat sommarsemestern, så nu får jag sällskap av husse och matte hela dagarna - nästan.


Här kommer några bilder från en riktig sommaridyll. Det är Närkes Kils hembygdsgård, som lämpligt nog ligger i vår by, bara några hundra meter hemifrån oss. Där var matte och husse på nationaldagsfirande i går tillsammans med mattes bror som hälsar på och bor hos oss den här veckan.


Flaggan var förstås i topp på nationaldagen.


Den stora och fina hästen Oscar med de Blå Bergen, Kilsbergen, i bakgrunden.


Matte är lite hästtokig sedan tidig ålder, så det blir lätt hästbilder när det finns en häst i närheten... Även här är det vacker utsikt mot Kilsbergen i bakgrunden.


Oscar fick ledigt en stund mellan arbetspassen att skjutsa barn i vagnen...


... och kunde njuta av både gräs och utsikt.


Det var ett välbesökt nationaldagsfirande.


Både nyfödda och nyinflyttade hälsades välkomna till Närkes Kil.


Det fanns även andra hästkrafter på plats...


...förutom Oscar och hans matte (som är vän till matte och husse).


Snart dags för hemfärd.


Själv var jag hemma hela tiden (åtminstone nästan). Jag har annars tagit mig friheten att tassa bort till centrum av byn genom den lilla skogen flera gånger. Men husse tröttnade att leta efter mig på kvällarna, så i fredags var min favoritveterinär här hemma och hälsade på igen. Men den här gången blev jag lite förnärmad, för när jag vaknade ur narkosen som han gav mig, var jag yr och han hade rakat av mig en del av pälsen i rumpan. Matte har talat om att det är för att jag är kastrerad nu. Så nu hoppas matte och husse att jag inte ska vandra iväg utan stanna hemma i mina tassemarker (som jag har ärvt efter Tiger).

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Meta sa...

Det ser nästan ut som en midsommarafton på ert firande fint väder och massor av folk i en gedigen miljö Såå ska det va.
Håll dig hemma nu misse och inte ränn ute så där .
Ha det gott och njut dagen hemma
Kram Meta

Skaparglädje sa...

Vilket fint nationaldagsfirande ni var på.
Kram!

Lena sa...

Vilket mysigt firande!
Nu får vi hoppas att Felix håller sig hemma! Kastreringen brukar dämpa äventyrslusten......
Ha det så skönt!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19