Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 18 september 2014

Solnedgång


I går var det en vacker solnedgång när matte åkte hem från jobbet. Då är det tur att matte oftast har kameran med i väskan.


Lindesjön bjuder på en vacker solnedgång.


Skymningen faller över sjön och där borta ser man Lindesberg.


Kyrkan och de gamla husen speglar sig i det blanka vattnet.


Sommarens sista bad är nog redan förbi, även om september hittills har bjudit på varma och soliga sensommardagar. 


Men jag känner på mig att det snart är slut med den goa värmen, så det är bäst att lapa sol medan det går...

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så vackert! Sällan är väl Lindesjön så spegelblank. Men jobbar matte så länge att solen går ner innan hon hinner hem?
Ja, nu får vi njuta av sommarens sista värme för snart blir det andra bullar!

Ha det så skönt!
Kramar från Eva-Mari

Huset bakom lindarna sa...

Såå vackert, ja nu får vi njuta så mycket vi bara kan för det här lär väl bli de sista sensommardagarna.
Kram/Finas mammis

Skaparglädje sa...

Waoooo, så vackert.
Trevlig helg!

Rigmor sa...

Underbara bilder!! Nu är jag inte alls lika duktig och har med mej kameran i bilen...å andra sidan är det redan kolsvart när jag åker hem från jobbet på kvällen...
Inget mer dopp för min del i år!! Iallafall inte utomhus.
Ha en riktigt skön hösthelg!!
Kram kram

Evas Kvarnaro sa...

Oj oj vad jag njuter, vilket foto!
Rama in den första bilden, det blir en perfekt tavla.

Vad gott han du håller dig hemma Tiger, våran Sixten är hopplös. Han är bara ute och 'ränner', han har ej varit hemma nu på tre nätter, så är det jämt. Vad hjälpte det att kastrera honom.
Jag vill ju gosa med min katt varje dag, men det vill inte han.

Trevlig helg, klapp o kram/ Eva

Vform sa...

Underbara bilder!
Njut nu av dagarna med värme!
Kram Vivan

Trädgårdsflum, Ewa sa...

O vem är matte då?
Fina bilder!
Trevlig vecka! Hälsningar Ewa :)

Snäckskalsdalen. sa...

Så otroligt vackra bilder! Än en gång fascineras jag av hur vackert vårt land är och att du kan ta så fina landskapsbilder, det är så jag drömmer mig bort......
Vemodigt vackert när det är som bäst!
Agneta kram

Villrose sa...

Mmmmmm. Solnedgang over blankt vann er så vakkert...
Ja, nyt solen mens du kan ;-)

Carina sa...

Men Tiger, tror du verkligen att sommaren är slut? Den verkar ju hålla på och på och på....lite mysigt är det allt i sommarvärmen...

Fröken Tindra sa...

Väldigt vackra foton på solnedgången! Och även det på dig Tiger. Klart att du skall lapa sol medan du har chansen! Snart dags att flytta in i mattes säng igen?
Kram!

Rost och rädisor sa...

Vackra vyer. Nåt att fota med är alltid bra att ha med sig. Man vet aldrig när nåt dyker upp som man vill föreviga.
Allt gott
Anette

Anonym sa...

Underbara bilder, tur att kameran är med.
Kul att du vill vara med i min ulottning.
Lycka till!
Kram Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19