Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 31 mars 2013

Sol och snö...


...har vi njutit av under större delen av mars, och i dag var det riktigt skönt i solen. När det är skarsnö är det roligare med snön, för då kan man ta sig fram överallt.


Undrar när säsongen i poolhuset kan börja...? Jag längtar in dit till vilstolen...


...men det går inte att öppna dörrarna än på ett tag eftersom det är så mycket snö.


Snön har sjunkit ihop lite, men det är fortfarande gott om snö. Man ser bara överdelen på drivbänkarna i trädgårdslandet.


Här kan jag inte gå på sommaren...


...men nu när det är snö kunde jag ta mig upp på drivbänkarna och balansera på toppen.


Jag är ruskigt nyfiken av mig, så det här hålet där snön har töat i kanten på drivbänkarna måste ju undersökas. När jag försvann ner i hålet började matte fundera på om hon skulle behöva skotta fram mig...


...men det behövdes inte. Jag kunde vända där nere under snön och kom upp igen utan problem.


Allt måste undersökas! Perennerna från förra året är kul att leka med. Även en mogen katt som jag blir ju lite sprallig när man får vårkänslor.

Mjau från Tiger

24 kommentarer:

Meta sa...

Usch om man kunde skynda på våren lite det går alldelens för sakta.
Var till kolonin idag med fika på bron det var härligt vill börja gräva nu. har sååå mycket att ta itu med efter denna regniga sommar och höst.
Ha det skönt ni får kanske ta ut blåslampan om det nu skyndar på lite,
Kram Meta

Rigmor sa...

Så fina bilder på en fin liten kisse!! Eller liten och liten...
Och även om det inte har varit så värst mycket vår så...de har i alla fall varit sol i helgen, det får man vara tacksam för!! Men nu är helgen slut för min del, i morgon väntar jobbet.
Ha det så gott och god fortsättning!!
Kram kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Idag har det verkligen varit skönt i solen. Jag satte mig en stund på altanen och till sist satt jag med bara T-shirten, så varmt var det. Lite häftigt är det för det är bara ca 1,5x0,5m av altanen som är utan snö, resten är täckt med snö ca 70-80cm djupt. Härligt med sådana dagar.

Kram,
Regina

::fina:: sa...

Hihi vad mysigt att få följa med dig ut på en liten utflykt, Tiger! Vad spännande med hålet i snön som du kunde försvinna i! Så fin din färg är mot snön. Påskkramar från Josefine & Pebbles

Snäckskalsdalen. sa...

Alltså, att motarbeta Tiger så, genom att inte ge Tiger vår på en gång, det är förfärligt. Inte komma åt nånting och inte komma in någonstans, så mycket snö!
Alltså, Tiger är för söt! En sån goding!
Kramar

Lena sa...

Vilka mysiga Tiger-bilder!
Ja, usch vad snö som finns kvar!
Enda fördelen är ju att man kan gå ovanpå snön nu, om man är katt vill säga.....
Kram Lena

Helens trädgård sa...

Ser du har lika mycket snö i din trädgård som jag har här. Nu kommer april och då ska det väl ändå börja hända något så snön smälter bort.... får vi hoppas :=)

Trevlig fortsatt påskhelg!

Sirpa sa...

Hej! Iiii vad mycket snö ni har! Här har nästan all snö smält bort! Men hur gillar du går på snön? Hatar inte katter blöt?:)
Hoppas ni har haft en skön påsk!
Önskar er en fin måndag!
Kram Sirpa♥

Raija sa...

Härliga bilder på en nyfiken katt :-). Klart allt måste undersökas nu när det går att vara ute lite mer och solen värmer gott.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Oj, vad mycket snö ni har.
Här är hundarna glada när de får rulla sig i de områden som fortfarande ligger kvar på skuggiga områden.

Vilka fina kort!

Anonym sa...

Mjau Tiger!
Vad härligt det är att läsa om dina äventyr. Jag känner verkligen igen mig, som att se sin egen spegelbild! Min matte ser fram emot barmark efter den långa vintern när jag kan sysselsätta mig utomhus och inte behöver använda " lådan" inomhus.
Ett kurr från Putte på Vikbolandet
gm matte Ulla Ternström

Fröken Tindra sa...

Ja, blir vi inte alla lite spralliga när vi får vårkänslor?! =0) Matte tar så fina foton på dig Tiger. Du är en tjusig kattkille.
Hoppas att du och de dina haft det härligt i påsk!
Kram!

Anki sa...

Så härligt att se dig ute i snön Tiger... Skönt att solen värmer i alla fall :)
Ha det gott!

Mor Tuta sa...

Så fin du är Tiger
och roligt att få följa med på dina upptäcktsfärder. Du har mycket att undersöka och mycket snö har du kvar också.
Önske er en fin vecka
Kram Birgit

ann d du québec sa...

il y a beaucoup de neige encore chez toi.

Lantis tantiz sa...

Finns helt klart en hel del att spana på så här på våren. Mysigt!

Carina sa...

Åh, har du poolhus? Och dessutom damm? Då är du väl inte rädd för vatten, Tiger? Sedan får du hälsa till matte, att jag hela tiden går tillbaka till det där underbara kortet som hon tog på dig när du gäspar så där stort....ja, jag vet att man inte ska ta kort när man inte är till sin fördel, men det ser så härligt ut....

Solglittret sa...

Uuuuuuunderbara bilder ....njuter!
Ja visst är det trist att snö och kyla hänger sig kvar.
Vilka äventyr en misse som du kan hitta på ändå.
Önskar dig en fin vecka
Kram Lollo

Lövkojan sa...

Härligt med en liten "vårpromenad":) spännande blir det snart när alla vårlukter kommer fram!

Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

::fina:: sa...

Hej på er! Ja det stämmer att det är min mamma som har bloggen "Huset bakom lindarna"! Tack för den gulliga kommentaren och grattiset hos mig. Ja Pebbles la sig också platt på magen först med selen på! Men hon behöver bara ha den på balkongen så då går det nog bra, så vet hon att hon får gå ut där och upptäcka om hon har den på! Vad roligt att du tyckte om vykorten, hoppas de blir glada som får dem med posten. Puss till Tiger!

Oljekritan sa...

Soligt det gillar katter solkatter...och minsann va nyfiken du är Tiger.. bra det..då vet man..och snaaaaaaaaaart är den där vita kalla hårda blöta snön borta..och det ska bli så gött..Kram Karina

Hélena sa...

Precis, det är inte mina bilder...Ja förutom dom som jag har lagt in :-) Fast dom hamnar i Our garden eller My tulips osv. Så nu surfar jag runt och letar inspiration, sparar dom i olika mappar, så enkelt och roligt... och lagligt :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, nu hoppas vi att snön ska smälta bort så att Tiger får se vad som gömmer sig under :)

Härliga äventyrsbilder :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Marianne sa...

Fina bilder din matte fångat på dig!
Du ser så kramgo ut:)
Nu vill vi verkligen få undan all snö, förstår inte att det aldrig kan bli vår på riktigt:(
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19