Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 6 september 2015

Sensommarblomning


Kaprifolen blommar och sprider väldoft. Och jag har inte rymt hemifrån ifall ni undrar vart jag har tagit vägen. Men mattes semester tog slut och jobbet tog all tid förra veckan.


Själv har jag hållit till ute i trädgården förstås. Fast på nätterna sover jag inomhus numera och har gjort det sedan jag var sjuk i somras, trots att jag annars brukar sova ute i förrådet eller poolhuset från vår till höst. Matte är nöjd och ska jag vara helt ärligt är det inte så tokigt att sova inne i en skön fåtölj eller säng.


Vid dammkanten blommar höstanemonen...


...liksom denna taggiga martorn.


Tänk vad den har växt och blivit stor på ett par år.


Höstrudbeckian (eller gullbollarna som låter precis som de ser ut) i kanten på trädgårdslandet har fått sällskap av den vita höstfloxen.


Den storblommiga klematisen i den nya rabatten har lite olika utseende på sina blommor.



Den lila sommarfloxen vid stenen på framsidan börjar ge upp nu...


...liksom rosenvialen på planket invid garaget. Men de har blommat länge.


I kanten på trädgårdslandet blommar den röda solhatten...


...och här hittade matte mig en kväll och jag var djupt koncentrerad.


Spaning pågår...

Mjau från Tiger

4 kommentarer:

Meta sa...

Jag bara älskar kaprifol de är så vackra och skira. Så fina dina blommor är fast det regnat så. Här är det mesta förstört. Håller det som lovat så kanske det blir lite blommor igen av värmen. Blev det nåt resultat av spanandet??
Ha det gott
Kram Meta

Tant Otteskrufv sa...

Fint med kaprifoler men de doftar så jag inte känner lukten av mössen.Frasse sover också mest inne nuförtiden, men jag vill hellre vara ute och smyga om nätterna. Fast i förra veckan skar jag mig illa när jag skutade över något vasst så nu får jag inte gå ut alls. Matte säger att trattkatter måste vara inne. Den snälla veterinären gav mig god medicin men matte ger mig bara av den morgon och kväll, snåljåpen. Hoppas mössen är kvar när jag kommer ut igen/Asta

Lena sa...

Vad skönt att sova inne dessa kalla nätter! Underbar blomning nu! Dagarna är fantastiskt sköna med sol och frisk luft, men nätterna.... Fläckvis frost här i natt. Fick skrapa bilrutan!
Ha det så skönt i höstsolen!
Kram Lena

Villrose sa...

Innesoving kan anbefales!
Fine blomster i hagen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19