Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 20 augusti 2015

Gullbollar och semesterutflykt


Det är inte bara rosa blommor i trädgården nu.


I blomsterlandet intill drivbänkarna har höstrudbeckian börjat blomma, trots att det inte är det minsta höstlikt.


Höstrudbeckia kallas även för gullboll, och blommorna ser verkligen ut som små gyllene bollar.


Matte och jag plockade en bukett gullbollar och gullris som blev en "gull-ig" bukett. Den tog matte och husse med när de åkte på en semesterutflykt till husses äldsta bror och svägerska i Stallarholmen i går.


De här ulliga fåren betade på allmänningen mitt i villaområdet.


Jag tycker att vi skulle ha får här med, så skulle husse slippa röja sly (som han gjorde i dag).


I det strålande sommarvädret blev det även en promenad ner till vattnet.


Matte hälsar att det har varit ett perfekt semesterväder hittills den här veckan.


Och högtrycket ser ut att hålla i sig även nästa vecka...


På hemvägen i går såg matte den här luftballongen några mil hemifrån. Väl hemma dök den upp bakom skogen, innan den landade i skymningen.

Mjau från Tiger

4 kommentarer:

Lena sa...

Vilket härligt semesterväder! Ni har verkligen prickat in rätt vecka!
Visste inte att den rudbeckian kallades gullboll, men det passar ju bra! Den är verkligen en perfekt snittblomma, när mycket annat blommat över!
Önskar er alla en skön helg!
Kram Lena

Evas Kvarnaro sa...

Gult är inte alls fult utan väldigt ljust och trevligt, lyser upp de mörka kvällarna, för det blir mörkt kvickt.
Augustimånen är på gång . . .
Vi har även haft perfekt sommarväder hela augusti månad, vad kan man mer begära.
Mysigt med fåren tycker jag . . . .
Vi får glädjas så länge vi kan åt solen, sen kommer regnet att ge oss en massa dystra tankar, fast jag vet att svamp plockarna är ledsna nu, förståligt.

Trevlig helg, klapp och kram/ Eva

Meta sa...

De som har semester nu får då valuta för sin ledighet.Härligt att ni är lediga och lite utflykter är alltid kul. Får gillar jag det kanske man skulle ha ett här( det får jag inte) då slapp jag klippa gräset.Hahaha
Ha det gott
Kram Meta

Villrose sa...

Vi får nyte av denne utolig fine augustuken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19