Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 11 maj 2014

Regntunga skyar

Ibland poppar det upp en passande sångstrof i mattes huvud. Den senaste veckan har enbart bjudit på regntunga skyar.


Men en kort stund härom kvällen kunde man ana ett ljussken över Kilsbergen.


Annars har det mest varit mörka regnmoln hela veckan.


Vi har fått små insjöar på åkrarna...


...där fiskmåsarna trivs. Men någon fisk lär de inte hitta där. Undrar om bönderna gillar vädret? De kanske skulle satsa på risodling i stället. Här har vattnet ändå sjunkit undan en del mot när det var som mest vatten på åkern.


Matte gillar INTE att regnet vräker ner när det är som vackrast i naturen. Husse som har koll på regnmätaren har mätt upp nästan 70 mm regn sedan i tisdags! Här har jag vågat mig ut på en liten inspektionsrunda mellan ett par regnskurar.

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Lena sa...

Vilka vackra skyar! Tycker annars att det varit mest grått, kallt och blött.....
Hoppas veckan framöver blir bättre!
Frusna hälsningar
Lena

Elna sa...

Vacker himmel men ack så regntung. Vi har samma väder så katterna håller en låg profil. Tiger ser försiktig ut. Ni får ha en skön vecka.

Klapp och kram

Meta sa...

Nu får allt vårens semester vara slut vi vill ha sol och varma vindar ingen mer bevattning Tack.
Önskar dig en fin början på veckan
Kram Meta

Huset bakom lindarna sa...

Vilken tur att de lovat bättre väder om ett par dagar annars skulle man misströsta nu. Det ska ju regna ett par dagar till... Usch nu räcker det!
Kram/Finas mammis

Carina sa...

Oj det var inte lite regn som kommit hos er! Jag har inte mätt upp det....känns som att det varit sådär lagom fint strilande hela tiden....och jag är nöjd, för det passar som sagt var mina nysådda gräsfrön...

Carina sa...

Förresten, hörru Tiger, kan du fråga din matte hur hon gör för att få till vädret i kanten. Jag har kopierat och försökt att få in det, men jag vet inte hur man gör...försöker skapa ny gadget eller vad det heter och länka vidare, men inget händer :( Jag vet ju att jag inte är någon fena på det här, men det skulle vara så roligt att få ha det där i sidkanten.
Linus hälsar till dig, Tiger, ja säkerligen Kasper också, men han skulle nog jaga runt dig...
/matte Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19