Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 17 mars 2016

Solkatt


Tittut bakom svansen... Matte säger att jag är en riktig solkatt!


Här på favoritplatsen intill hibiskusen i blomfönstret njuter jag av vårsolen (när jag inte är ute förstås).


Ser ni tungan? Är det det som man kallar att lapa sol...?


En eftermiddagslur i vårsolen efter att ha varit utomhus är inte helt fel. Det är kanske det man kallar för vårtrötthet, för man blir faktiskt trött av all frisk luft.

Jag har börjat vara ute ganska mycket nu, och då har jag kommit på att det är onödigt att använda lådan inomhus. Det är enklare både för mig och matte och husse om jag gör det jag ska ute i stället. Där kan jag gräva och skvätta hur mycket sand jag vill, utan att någon måste sopa i hela badrummet... Och jag älskar att skvätta sand...

Mjau från Felix

7 kommentarer:

Meta sa...

Det där ser ju mysigt ut och skönt. Härligt att få en tupplur näe du varit ute. Snart kan nov jag med ligga i solstolen och mysa i solen. Än har jag snö kvar på kolonin men fortsätter solen och värmen så smälter den bort snart.Vad duktig du är då som nästan slutat gå på lådan det är det som är målet antar jag
Ha det gott i solen alla hos er
Kram Meta

Charlotta sa...

Det spritter i katternas ben nu, märker det på våran stora kissekatt. Igår for han upp i en björk "av bara farten" och sedan tog det 20 minuter innan han kom på hur han skulle ta sig ner. Det blev ett "jätteskutt" som nog tog på stötdämparna även om de är av kattkonstruktion. Det blev att lapa sol på trätrallen resten av eftermiddagen sedan.
Ha det gott! ♥

Lena sa...

Ååååhhh, underbara Felix! Han är bara så söt!
Tänk om mina katter kunde göra sina behov utomhus.......
Önskar Er en skön helg!
Kram Lena, som ska på födelsedagskalas på söndagkväll! Lycka till med kören!

Skaparglädje sa...

Ser så skönt ut att ligga där i solen och njuta. Alla längtar efter sol och värme, både djur och människor.
Kram!

Evas Kvarnaro sa...

Åhh vilken stil du har Felix, det är störtskönt att sola magen.
Det gör jag också, våren är här det känner du väl ? !

Tass/ Sixten

Fröken Tindra sa...

Där ligger du allt bra och "lapar" sol fina Felix!
Här har vi kattkillar som kommer in för att gå på
toa... Stadskatter?! ;0)
Ha en riktigt Glad Påsk!
Kram!

Steekjes en Stygn sa...

Felix, jag tycker så om din vackra svans. Du är en stilig herre. Fint att njuta i solen.
Glad Påsk
Anje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19