Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 20 mars 2013

Vårdagjämning i dag

Nu ska det vara vår! Enligt almanackan är det vårdagjämning i dag, men våren känns avlägsen. Men dagarna blir i alla fall längre än nätterna nu!


I väntan på våren har matte fått in vanan att så kattgräs minst en gång i veckan. Det är hela tiden två krukor i omlopp. Så när en kruka innehåller gott ätfärdigt gräs, är den andra krukan nysådd. Det är lite pyssel för matte, men jag uppskattar det VÄÄÄÄLDIGT mycket. Jag äter gräs här i groventrén/tvättstugan nästan varje gång jag kommer in - eller ska gå ut, det varierar lite. När matte sår gräs får hon behålla ampelliljorna utan naggade kanter på bladen...


Vi har fortfarande gott om snö i trädgården, och så här såg det ut hela gårdagen när snöflingorna virvlade omkring i luften. Likadant i dag... Som tur är kommer det inte så mycket snö på marken.

Mjau från Tiger

24 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken omtänksam matte du har. Färskt och gott gräs inne tills det blir grönt ute. Härligt för en katt. Hos mig är det också fullt med snö, ingen vår i sikte här heller.

Ha det gott

Kram Karin

Carina sa...

Tur att matte sår lite gräs, för det verkar ju dröja jättelänge tills vi får se det igen! Här har det snöat hela natten och det fortsätter:(

samson sa...

vilken snäll matte du har,det har jag åxå
mjau
samson

Vform sa...

Alltså, finns det enkom kattgräs att så ... det visste inte jag!
Vår frass Albin sitter också och tuggar på blad ibland :/
GRATTIS till vinsten du fått!
De är så fina vävar som Birgitta gör! Har vunnit två grytlappar en gång!
Ha en fortsatt ljus dag ... vi har samma väder som ni ... brrr ...
Kram!

Rigmor sa...

Kattgräs...det går precis lika bra med nyplanterade blomskott hälsar kattdamerna...!!Och damerna...ja de tjurar envist en trappa upp, kan sträcka sej att sitta i trappan och fräsa åt nykomlingen...om det nu kan kallas framsteg...suck.
Jo men det här med bloggandet...kanske blir ett inlägg då och då, men just nu känns det som om jag inte har så mycket att skriva om, förutom Zambo då...och jag misstänker att de flesta skulle tröttna rätt fort. Men jag lägger inte ned helt, inte än i alla fall. Så tack för din kommentar hos mej, det värmde!!
Ha det gott!!
Kram kram

Steekjes en Stygn sa...

Snö fortfarande...... Hjälp,! Det ska vara vår. Som tur är slipper vi snön men kallt är det.
Så snällt att du får nytt gräs hela tiden. Men du längtar väl ändå också till riktig gräs.
Anje

Sirpa sa...

Smaklig måltid:) Hälsa matte,grattis till vinsten! Och , jag gillar inte de där som flyger i luften, nu räcker det!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Lena sa...

Tänk förra året var det +18-20 grader den här dagen......Nu måste det vända snart!
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja var är våren??? Det snöar och är sååå kallt. Så gott för Tiger med lite färskt gräs!

Kram,
Regina

Gizmo sa...

ja det där vårvädret ska visst dröjja ett tag till.
MEN det kommer, det är matte bombis på.. Ha det så gott
Nospussar
Gizmo

Sirpa sa...

Hej igen! Det skulle vara roligt att se bild på dina Arabia temuggar som du har 3 st, skulle vara lättare för mig att hålla ögonen öppna:)
Kram Sirpa♥

livet på landet sa...

Förstår att du längtar efter riktigt gräs =)
Ja..var är våren?

Blåsiga hälsningar från norr ♥

Black Iris sa...

Ja, du har allt en fin matte du..
Tänk när all snön är borta, då finns det hur mycket gräs som helst..

Kram Maidi

Huset bakom lindarna sa...

Ja här på ostkusten har vi den värsta snöstormen vi har haft i vinter! Fy, katten om man får säga så! Kram/Finas mammis

::fina:: sa...

Hej Tiger och matte! Tack för kommentaren hos mig, det var mysigt! Vad söt Tiger är! Mycket passande namn :-) Smart med kattgräs, det har maken sått ibland men det blir tyvärr för sällan så våra ampelliljor är inte de vackraste... Vilka vackra tulpaner här nedanför, det är sådant man behöver nu när våren känns hopplöst långt borta! Kram, Josefine

Melody and M.E sa...

Nu kom matte på att hon brukar så gräs till påsk!
Hennes små kycklingar och harar måste ju ha något att stå i! Vilken tur att vi tittade in till dig!
Puss från Melody

Evas Kvarnaro sa...

Våran Sixten längtar oxå efter riktigt gräs, det som vi sår fär han upp med rötterna. Sen blir det en massa jord, inte kul.
För Sixten är ju renlig av sig,
"inte mitt fel att det blir jord på golvet" säger han.
Men vad gör de om hundra år,hi hi

Ha de fint i Påsk
Kram/ Eva

Marianne sa...

Snäll matte du har.
Underbart vackra tulpaner har hon fotat också, härliga färger!:)
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Tänk när du kan kliva ut och äta gräs direkt från marken. Det blir skönt både för dig och matte!

Ha en skön helg!
Kram Agneta

Moa sa...

Gulligt av matte att så lite, hon får ju också utlopp för sina lustar vad gäller sådd o trädgård på samma gång =).. tassa lugnt, snart blir det mildväder, hoppas vi i alla fall!

Annes vita rum sa...

Tittar in och önskar en finfin helg! kramiz

Solglittret sa...

Visst längtar man jättemycket efter varmare och vårigare tider....

Hoppas du och de dina, får en riktigt fin helg!

Kram från Lollo <3

Min Skattkammare sa...

Tänk om mina katter kunde berätta lika mycket skoj som du! Jag vet ju inte vad som rör sig uppe i skallen på dem. Hur ställer du dig till att tolka dem lite...? ;o)
Kanske kan jag locka dig med stora feta sorkar som vi har i bäcken...du ska ju inte behöva gå med tom mage härifrån.
Hoppas nu vårsolen ska lysa på nosen din i helgen!
Kram Kicki

Hanna sa...

Gräs är smaskens ... hoppas att vårsolen gör så att snön smälter, till glädje för både katt och matte.

SV: Tusen tack, jag Gucci är inte helt nöjd med den lilla varelsen som skriker och som sagt stjäl hennes favoritplats. Inte lätt att vara katt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19