Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 15 november 2012

Mattes ampelliljor

Undrar om matte ser att jag har hoppat upp här på chiffonjén?


Det som lockar upp mig hit är en av mattes ampelliljor.


Det vill till att passa på när matte tittar bort... Då tuggar jag på bladen som är både goda och nyttiga för min mage. Jag får mycket hår i magen när jag tvättar och slickar mig, trots att jag blir borstad varje dag. Då behöver jag något som gör att jag får upp hårbollarna igen. Det är kanske dags för matte att så kattgräs snart? Men det beror på hur rädd hon är om sina ampelliljor...

För övrigt kan jag berätta att snön som kom för en vecka sedan smälte bort efter ett par dagar och nu har det i stället varit över 10 grader varmt och blåsigt, och i dag lyser äntligen solen.

Mjau från Tiger

22 kommentarer:

Marianne sa...

Gottis!:)
Mina katter gillar också det där;)
För ett ex antal år sedan när man odlade roseneterneller och tog in och torkade fina buketter så var även det smaskens! Sakta men säkert förvandlades de fina små buketterna till smulhögar;)
Ha en finfin dag!
Marianne

Anna Vattenkanna sa...

Ja, eftersom du inte har en egen kruka med tillåtet gräs så tycker jag att det är OK att du smakar på din mattes blommor. Men du äter väl bara av de som inte är giftiga?

Kram

livet på landet sa...

Här har vi också tuggat på mattes ampeliljor så nu har hon inga längre, säger att vi bara förstör dem...hmm.
Kurr från oss musketörer i norr ♥

Anonym sa...

Idag är det nästan vår!!
Ha det gott i solen Tiger och hälsa matte :)
Ann-Louisekram

Rigmor sa...

Å har man nu inte ampelliljor så kan man ta mattes vackra azalea eller rent av en cyklamen...hälsar kattdamerna här!!
Underbart väder idag, har hunnit med en rejäl skogspromenad på förmiddagen och nu väntar kvällsjobb!!
Ha det så gott!!
Kram kram

Nillis sa...

Hihi, det kanske är en pik för att du måste så gräs? Fniss! kramis

Steekjes en Stygn sa...

Hej Tiger, här finns det bara växter som vi inte tycker om. Allt det roliga har matte tagit bort.Men ibland tar hon fel när hon köper en bukett och då mumsar vi och dricker det underbara vatten som blommorna står i. Tyvärr blir hon sur för ofta åker vasen då i golvet.Det är inte alltid lätt att vara katt.
Bamse och dem 2 andra

ann d du québec sa...

moi je n aime pas ca l'herbe a chat, je crois que je suis trop petit.
petit peanut.

Lisa sa...

He he he. När man lever med katt får man passa sig vad man "serverar". Inomhus är det Tasse som kan ge sig på växterna och utomhus är det Kråkan. Å så mössorna under diskbänken som röjer i sophinken...
Förutom djuren så finns det någon annan varelse som smaskar upp allt gotta i huset. Undrar vem det är
;-)

Kram, Lisa

Monica sa...

Tiger, jag ska skriva till din matte att hon ska så lite kattgräs!
Synd att flor-sockret har försvunnit från marken.
Må nu så gott båda två och var rädd om er båda.
Kram och vink från mig.

Lena sa...

Ampelliljor är smaskens!!!! Här tuggas det varje dag.....
Ja, man kanske skulle så lite kattgräs!!!
Ha det bra!
Kram!

Anki sa...

Ampelliljor, det är gott det :)
Vårväder här också, men sååå lerigt - både på vägen och på skogsstigarna...
Ha en bra helg!
Kram

Solstrimmor sa...

Ampellilja är gott! Det minns jag att min katt Ari tyckte också. Men håll dej till den, lilla Tiger, snart kommer julstjärnorna och dom är giftiga som bara den!
Hälsa matte att tyvärr är jag i Arboga på Bokens dag men som tur är så lyssnade jag på Karin Berglund på Trädgårdsmässan i Stockholm!

Kram Eva-Mari

Avslutat konto sa...

Nämen FY Tiger!
Inte äta mattes ampelliljor! *S*
Vilken buse han är din katt, Elisabet! Och så smart han är som bara gör så om du tittar bort! hihih....
Här står fortfarande den fina växten jag fick då du var på besök och ser så fin ut! Ibland kan jag inte ta hand om växter... det är bara de tuffaste som klarar att bo hos mig kan man säga! hihi...

Ha det gott!
Kram L

Lilla Källängen sa...

Å det var en söt Tiger..ser verkligen ut att njuta där han ligger på rygg, katter har ju en förmåga att göra det skönt för sig å mysa:-)
Ja det är bara att höra av dig om du skulle vara intresserad av någon tomte, jag brukar lägga in allteftersom de blir färdiga.
Ha det gott i helgen
Kram Anneli

Lövkojan sa...

Hihi, mina kissar hade också en sån där ett tag, men när de förvandlat den till en stubbåker gav jag upp, nu sår jag gräs istället :)

Ha det fint, kram Marie-Louise

Helena sa...

Det får allt matte bjuda på!
KRAM från mig!

Mycket annat & lite betong sa...

Grönsaker är nyttigt! Och nu när det inte växer så mycket ute får man väl ta det som finns.
Vi har haft besök av en bortsprungen Tiger som var ganska lik dig förutom det vita.

Ha det så bra!
Agneta

Raija sa...

Har samma problem hemma hos mig, för min unga Sally är på alla ampelliljor. Katterna som får gå ut äter aldrig på blommorna.

Fröken Fräken sa...

Ja, det sägs ju att smaken är delad, i vad man gillar att äta! Men så länge ampelliljorna inte skövlas helt kanske det är lugnt..?

Och tack för utmärkelsen som jag inte hunnit att tacka för förrän nu! :-)

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej Tiger
Matte har vunnit något inne hos mig
Där i kan hon ju ha något gott åt dig
Kramis
Sus

Högagärde sa...

Ja du Tiger jag har läst att ampelliljan är luftrenande men den renar tydligen annat också.
Ha en fin vecka. Elisabeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19