Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 12 juli 2015

Äntligen utsläppt igen

Tack för krya på dig-hälsningarna! De verkar ha gjort nytta. Pälsen börjar redan växa ut på den rakade delen bakom höger framben och såret har läkt fint. Jag har magrat lite de här dagarna när jag inte har haft någon matlust, men det ska vi nog kunna ändra på snart...


Åh, som jag har längtat och väntat, och trånat och råmat... Äntligen är jag utsläppt och fri igen! I går var jag ute hela eftermiddagen tillsammans med matte. Och nu behövde jag varken ha den dumma tratten eller sele och koppel. Nu fick jag göra precis som jag ville (nästan i alla fall), och jag blev genast på bättre humör.


Att sitta och spana efter möss intill vedtraven är något som jag har längtat efter de här dagarna.

Trött efter den återvunna friheten gick jag glatt med på att sova i mattes säng en natt till. Nu är det inte lika svettigt som det var för en vecka sedan, så då går det bra.

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Meta sa...

Vad skönt att allt redde ut sig hoppas nu att du får fina dagar att rusa ute på och inte de här regniga tråkiga.
Ha det gott
Kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, stackars lille Tiger, jag har läst om bölden nu. Andra katter kan var riktigt dumma, framför allt har dom ingen anledning att vara i närheten av Tiger eller Pippi eller Nisse, heller för den delen.
Duktig katt som funnit sig och i värmen och allting. Skönt att det börjar vara över nu.
Agneta kram

Lena sa...

Åh, vad skönt att du är frisk igen, Tiger!
Ha det så skönt i Tassemarkerna!
Kram Lena

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Skönt å höra att du har piggnat till :)

Ela sa...

I did not know you were sick! So sorry ! I'm glad you feel good!
Greetings

Anonym sa...

Jag har varit usel på att promenera runt på bloggar en tid nu och har totalt missat att du varit krasslig. Tur att du kryat på dig så att du kan vara ute och tassa igen. För det är ju kattens jobb......att tassa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19