Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 7 december 2014

Andra advent


Lördagen bjöd på strålande solsken. Men matte tillbringade eftermiddagen i Närkes Kils kyrka där det först var körövning och senare julkonsert med Kent Lundberg och körsångare. Med julsånger från Elvis till klassiskt har nu matte kommit i julstämning tillsammans med alla andra i den fullsatta kyrkan.


Här hemma har vi julstjärnor och adventsljusstakar i fönstren.


I rabatten står det rostiga hjärtat och klematisen bakom är fortfarande grön!


I dag är det grått och regnigt igen, så jag har grottat ner mig i mattes duntäcke. Hoppas att ni har en skön advent!

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Lena sa...

Åh, vad skönt du har det, Tiger!!!
Idag är det verkligen ruggigt....
Ha en mysig kväll!
Kram Lena

Elna sa...

Vilken vacker kyrka. Ja här är det också grått och trist så katterna gör som Tiger, förståndigt.

Klapp och kram

Meta sa...

Julkonserter och musik i kyrkor är fint. Nog är det lite konstigt allt att det blommar än fast det snart är jul och borde vara kallt med snö, vi får nog vänja oss med det här, bara att gilla läget.
Ha en fin kväll
Kram Meta

Annika Christensen sa...

Bara regn här också. Jag älskar sovande katter.Snart skall jag och min katt titta på TV.
Ha en skön kväll
Annika

livet på landet sa...

Hade gärna varit där och hört på er. Tiger har förstått det där med att vara kisse =)
Kramen ♥

Skaparglädje sa...

Det var säkert en fin konsert.
Kram!

Unknown sa...

Så mysigt med adventskonsert. Har inte hunnit iväg i år, men å andra sidan är vi ju bara halvvägs in i advent.:-) den som ändå fick mysa i ett duntäcke, Tiger! Hälsn. Från ett kallt Århus

Black Iris sa...

Bästa julstämningen får man nog i en kyrka tror jag. Det är inte lätt att känna så mycket julstämning när det stormar och regnar på tvären .

Kram Maidi

Villrose sa...

Koselig med adventstjerne, og sikkert deilig å hvile mykt oppå dundyne...

Jenny sa...

Där ligger du bra Tiger! :)

Tyckte jag såg blad och knoppar på vår klematis ute i trädgården idag och även på klätterhortensian vid ena fasaden. Det har ju varit så milt nu så växterna tror väl att det är vår:)

Kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19