Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 10 oktober 2014

Nu är det nog dags


Matte måste nog snart tömma krukorna med sommarblommor. Men det känns lite svårt när de fortsätter att blomma så här fint.


Den här miniatyrpetunian var en riktig höjdare. Den har blommat oavbrutet hela sommaren.


Speciellt den här rosa med dubbla blommor.


Den vita, med enkla blommor, ser inte lika pigg ut längre, men den blommar i alla fall fortfarande.


Tagetesarna, som matte köpte hos Lena i Hagtorp i våras, lyser som höstsolar.


Ingen blomma är...


...den andra lik.


Matte gillar även den här varianten av Snowflake som har blommat precis hela sommaren.


I kvällssolen ser den mera gul ut...


...men den är egentligen vit med rosa inslag, vilket framgår bättre när solen inte lyser på den.


Den rosa fuchsian fick flytta in i växthuset innan frostnätterna, så den här bilden är det några veckor sedan matte tog.


Däremot är fotot på midsommarblomstret taget efter regnet nu i oktober!


Men jag tror att ni behöver en bild på mig också när jag njuter i höstsolen när den kom fram en stund.
.

Fast nu är jag trött på det här. Matte kan du sluta nu...? Varför ska du alltid ta kort när jag gäspar.

Mjau från Tiger

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Oj, så fina dina sommarblommor är.

Vform sa...

Oj, så många fina blommor i krukorna ni har ännu!
Jag har tömt alla mina nu, de var så fula av allt regn!
Och visst borde vi njuta av tillvaron precis som du Tiger :)
Ha det gott!

Unknown sa...

Skönaste minen på Tiger ;-) Njut du av sommarblommorna så länge du kan. Själv har jag fortfarande dåligt samvete att jag drog upp penséerna och planterade ljung istället, fast de faktiskt blommade lite fortfarande.

Hälsningar från Danmark

Snäckskalsdalen. sa...

Det är svårt att ta bort sommarblommor när dom fortfarande står i sitt flor så där fint. Och att ta kort på Tiger när han gäspar, det kan ju ge fel intryck av denna suveräna katt, man kan ju tro att han är trött av sig. Jag ska tala med mina katter här och höra vad dom säger.....dom fördömer sådana foton! Så det så! Kramar

Lena sa...

Oj, vad fint det blommar i dina krukor, fortfarande! Kul att tagetesen "skött sig". Tror att ni bor lite mer skyddat, här är det överblommat och fruset i alla krukor.
Vilken gäspning, du är för söt Tiger!!!
Ha en skön helg!
Kram Lena

Rigmor sa...

Ja inte är då mina sommarblommor så där fina!! De få som är kvar...för de flesta har redan kommit på komposten, de har farit illa av ojämn vattning när vi varit ute och farit med husbil. Så där borde jag kanske tänka om till nästa sommar.
Sista bilden är bara för läcker!!
Kram kram

Evas Kvarnaro sa...

Ja du förstår Tiger att din matte tycker att du ser så rolig ut när du gäspar och det tycker jag också, hi hi hi. . . .
Ja du ser riktigt farlig ut med stora vassa tänder . . . .

Oj då så mkt vackert som fortfarande blommar. Ja sannerligen vilken vacker höst.
Ja du låt blommorna få några veckor till där de är, de är ju så fina, det kvittar väl om det är oktober.
Trevlig helg, klapp och kram/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19