Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 22 mars 2013

Orkidéer som blommar om


Nu är matte lite stolt... Bara en gång förut har matte lyckats få en orkidé att blomma om. 


Det var så sent som förra året. Och nu har det hänt igen! Annars brukar de dö efter ett tag...


Den här vackert creme- och lilafärgade orkidén fick matte i present för några år sedan av en av husses bröder och svägerska. Fast jag tycker nästan att den ser lite otäck ut med sina vassa och krokiga gaddar. Eller är det kanske en kluven tunga...?


Men det passar ju alldeles utmärkt att den blommar om lagom till påsk eftersom den har så fina vårfärger. Och inte nog med det...


Den här matchande lilafärgade orkidéen blommar också om - samtidigt som den andra orkidéen. Så inte undra på att matte är lite stolt!

För övrigt snöar det i dag igen...

Mjau från Tiger

14 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Ja detta eviga snöande. Mars är ju en vårmånad men det känns inte. Suck.
Din matte är duktig med sina blommor. Jag brukar inte ens få orkideerna att överleva. Jag fick en orkide förra åren när jag fyllde år och den har överlevt och tänkte faktiskt blomma om. Vad hände? Jo jag lyckades bryta av blomstjälken. Så kan det gå.

Ha en skön helg

Kram Karin

Lena sa...

Vackra orkideer! Har en som blommar om här också, annars brukar mina dö....Måste vara en tålig sort, för den blomman är jag ingen expert på!
Ha en skön fredag!
Kram Lena

Sirpa sa...

Hej! Jag kan fatta att din matte är stolt! Jag har aldrig lyckats med orkidéer, så jag ha givit upp!
Har en mysig fredag!
Kram Sirpa♥

annika sa...

Visst blir man glad då de blommar om. I dag sken solen och det snöade utav bara den. Det var faktiskt riktigt vackert i motljuset.

Ha en skön helg
annika

Elna sa...

Så kul att de blommar om och vackra är de. Ni får ha en riktigt fin helg.

Kram och klapp

Änglarum sa...

Hej!kikar in så här på kvällskvisten..visst är det skoj när man lyckas med orkideer :) trevlig helg! kram Jessica

A House With A View sa...

Wow, vilka superfina blommor!!! Jättevackra! Älskar orkideer! Fina foton!

Önskar dig en finfin helg!

Kraaaaam aka

livet på landet sa...

Vackra med ljuvliga färger.. Synd bara att det snöar igen.
Ha en bra helg i Tassemarkerna ♥

Huset bakom lindarna sa...

Jag har just slängt en orkidé idag. Fast inte min utan äldste sonens. Han trodde att jag skulle rädda den, men det lyckades jag inte med, jag tror den var död redan när den kom hit. Din är jättevacker! Kram/Finas mammis

Anonym sa...

Matte kan gott vara stolt tycker jag. :) Och finns det inget att njuta av utomhus passar det ju ännu bättre med blomster inomhus. Ha en fortsatt finfin helg!
Kramar!

Fröken Tindra sa...

Klart att hon skall vara stolt! Man blir så himla glad när de blommor om.
Kram!

Mor Tuta sa...

Fina orkideé´r. Det är roligt när de blommar om. Jag har flera stycken, de flesta står bakom en gardin nu, men det kommer knoppar, så de är på gång.
Jag har inga gröna fingrar, men dessa blommor brukar fungera här hos oss.
Mysigt att Tiger käkar sitt gräs. Jag sådde till Taggen, men han nobbade det.
Önskar dig en skön helg.
Kram Birgit

Avslutat konto sa...

Hej kära vän!

Jamen idag har det varit fint! Vi var på Ullaviklint och jag vinkade och ropade.. såg du mig? Hih...

Sen blev det byggjobb och lite rensjobb i gårdshuset och nu ska maken till jobbet...

Hoppas du mår bättre nu!
Kramar
Linnea

Lövkojan sa...

Nämen vilken duktig matte du har, det är minsann inte det lättaste:) vackra är de!
Ja jisses, hur mycket snö kan det komma egentligen!

Ha en fortsatt fin helg, kram Marie-Louise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19