Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 3 oktober 2012

Säkert hösttecken

Det här är ett säkert hösttecken enligt matte... En Tiger i sängen!


Det blir trångt i sängen. Matte säger att jag tar väldigt stor plats, men jag är ju mindre än henne... Jag tycker att hon borde vara nöjd med att hon får ligga i min säng.


Jag har flyttat in för säsongen och faktiskt sovit inne varenda natt i en hel vecka nu! Häromdagen sov jag till och med inne större delen av dagen eftersom det regnade och var ett riktigt hundväder. Inget uteväder för katter alltså! Måste erkänna att det är ganska lugnt och skönt att sova inomhus. Ni som känner mig vet att jag är en riktig utekatt på sommarhalvåret. Då sover jag ute i något av mina sommarställen - växthusförrådet, poolhuset eller altanen, och går bara in korta stunder för att kolla läget.

Sedan är jag lite stolt för jag har fått den där fina kattawarden en gång till! Den här gången var det Nillis med bloggen Nillis - Lilla Loppan som tänkte på mig. Tack snälla Nillis! Jag har ju nyss skickat den vidare till flera av mina kattbloggvänner, så nu skickar jag den inte en gång till. Men stort tack ändå för awarden!

Mjau från Tiger

23 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Du är en mycket klok katt Tiger som kan konsten att göra det mysigt för stunden! Där har vi tvåbeningar mycket att lära... Jag har en väninna som har "Pyjamasdag" då och då. Det betyder att hon gör som du - bara gör det som är skönt för stunden och gärna stannar kvar i sängen hela dagen.

Kram

Kram

Hanna sa...

Så mysigt med kattgos i sängen! Och självklart är det Tigers säng ;)

Avslutat konto sa...

En tiger i sängen, och då var det inte maken du pratade om? *fniss*
Du kan ju skatta dig lycklig att din Tiger inte har så lång päls som våra för här har vi fått börja stänga dörren till sovrummet för det blir löv, barr, sand, diverse oidentifierbara föremål i olika konsistenser... när de kommer upp i sängen. FY för lång päls när blöthösten är här. Våra katter är som vandrande läskpapper ungefär. Eller möjligen som vandrande flanellografer där allt fastnar på! *S*
Dessutom är de såna blötdjur att de älskar att vara ute även i hällregn, hoppar och leker i vattenpussar utan att tycka det känns otäckt och dyngblöt päls är inga problem, med eller utan löv i!
Kära jösses...de här har man fått för sina synder! *S*

Kram och ha en fin onsdag!
Hoppas vi ses senare!

Linnea

Elna sa...

Vilka mysiga bilder och så gott han sover.
I natt vaknade jag och hade en liten pälsmössa på huvudet. Det var Peps. Sudden han sov vid fötterna så jag blev lite låst. Ha en fin dag.

Kram och klapp

Nillis sa...

Så himla söt! Smart kisse som flyttat in ;-) Jag förstår att du inte vill skicka vidare awarden igen, men jag tyckte ni var värda min röst. kram

skapa och inreda sa...

Min katt Svante-Bus som mest har suttit ute i trädgården under hela sommaren kom inrusande i full fart nu på förmiddagen, blöt och rufsig efter att ha blivit överasskad av ett kraftigt ösregn.
Han ligger som Tiger nu och gosar i sin favoritsoffa.
Ha en bra dag.
Annika

Black Iris sa...

Jadu, vi är nog många som skulle vilja flytta in helt och hållet den här årstiden.

Kram Maidi

Raija sa...

Ser väldigt skönt ut. Förstår att det börjar bli dags att förflytta sig inomhus nu. Min Meja har fortfarande inte kommit in för natten, även om hon ibland på dagarna ligger på altanen nu för tiden.

Lena sa...

Åh, vad mysigt med en Tiger i sängen! Snällt av Tiger att lämna lite plats till matte också....:)
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Här har dom också flyttat in för som det regnar här hos oss så vill ingen vara ut. Det tar liksom inte slut och då är man inne och i och med att det är två katter här så kan dom slåss lite på skoj när det blir fööör tråkigt.....
Tigerkaka var roligt, som du påpekade, när jag hade bakat, nu kommer jag nog alltid att tänka på Tiger när jag bakar det!
Agneta kram

Rigmor sa...

Ja, nu är det nog inomhusväder för de flesta katter...damerna här går inte ut i onödan. Och matte har laddat upp rejält med kattsand...Å trångt blir det i sängen också, en katt på var sida, och där i mitten ska stackars matte försöka ligga, och även vända sej om någon gång på natten...
Kram kram

AnnCharlotte sa...

Jag går bara ut för att göra det där man måste du vet...i rabatten nedanför köksfönstret....
Hälsningar från
Salza (som saknar Inez)

Solstrimmor sa...

Jaha... då har hösten kommit på riktigt! Om jag var katt skulle jag göra precis som du gör, Tiger:)

Mys på!
Kram Eva-Mari

Jaja sa...

hej tiger, jag gör precis som du, fast jag är en hund. OK, jag måste gå ut och göra mina behov, men jag visar min matte ganska tydligt att det behövs inte så många promenader om dagen. Speciellt inte när det regnar. Jag är också pensionär numera, 10 år, ja 11 år i februari. Tiden går. Men vi njuter på, eller hur. Ha en skööön dag i sängen. kram om du går med på det...från en hund Nicko. Matte hälsar visst också. Jaja

Anonym sa...

Varmt och framför allt torrt inomhus...ja det är klokt att mysa och sova inomhus nu Tiger!
En som du skulle jag behöva om höst och vintern för jag har lite kalla fötter och önskar mig en fotvärmare...hi..hi..
Ha det så gott där i stugvärmen
Ann-Louisekram

Fröken Tindra sa...

Vilka fina foton på dig Tiger! Du ser så varm och mysig ut. Klart att du skall sova inne nu.
Vår randige vän kommer och puffar på en så där tre-fyra gånger per natt. Som väl är somnar jag om snabbt de allra flesta gånger. Det är så mysigt att han börjat komma upp i sängen.
Hoppas att både du och matte får en fin helg!
Kram!

Luna Ek sa...

Tjena Tigerkompis!
Gillar din stil att sova på rygg med tassarna så sött vikta. Så gör jag när Luna (min matte alltså) bär mig som en baby. Måste säga att jag älskar det även om det är lite fjantigt för en stor bjässe som mig.
Och så är jag nog lite konstig, säger hon, för jag gillar regn och blåst. Hon skulle bara veta vad mycket spännande som rör sig i snåren då. Fast inne sover jag, även om det blir sent ibland. I natt kom jag halv 2. Husse var rasande, ja inte på mig förstås utan på matte för att hon släppt ut mig.

Snoddas Ek

Snoddas Ek

Oljekritan sa...

Åh så skönt du sover och gottar dig..ser mysigt ut
Klart man ska ligga och sova när det är ruggigt ute..det borde alla få göra..Jag har haft två katter...eller egentligen många flera, med de sista var två Birmakatter..de låg jämt och sov sådär skööönt med magen i vädret..och jag, deras matte, hade alltid långa vita katthår överallt..men vad gör det..man kan ju byta lakan i bland..Men en tiger som du hårar nog inte så mkt..
Kram Karina

Hjärtruds Stuga sa...

Här har också katterna flyttat in. Inga mer långpromenader för i år tror jag. Visst är det varmt och gott med en katt i sängen.

Mys och må så gott

Kram Karin

Lövkojan sa...

Det låter som sunt förnuft det där med en sovardag :)
Nu får man se fram emot långa, varma stunder bland mjuka täcken och såklart är sängen din!

Ha det fint/Marie-Louise

Vitspets sa...

Vilken mysig Tiger ...
Mina betong pumpar kommer från blomster landet
Ha dn fin dag
Kram Karina

bakom berget sa...

En perfekt plats för en fin katt.
Ha en skönhelg nu!

Kram Åsa.

Anki sa...

Du är en klok katt du Tiger... så skönt att du kan dela säng med matte :)
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19