Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 10 februari 2018

Snö och kallt


Den senaste veckan har det varit minusgrader. Några dagar har det snöat och andra har det varit soligt och vackert vinterväder.


Vi har omkring 35 cm snö...


...och det börjar bli rejäla snöhögar som husse har skottat upp.


Här borta vid gulplommonträden håller fåglarna (och jag) till på dagarna.


Min favoritsten intill garaget är snötäckt så där kan jag inte sitta.


Och här på trappan vid uterummet är det inte heller lätt att ta sig fram.


Dammen är täckt av tjock is och snö.


Från dammen ser vi till grannen och Kilsbergen.


När det har varit runt 10 minusgrader har isvaken på dammen frusit igen, trots att husse och matte varit där och huggit i isen.


Risken är att fiskarna inte får tillräckligt med syre när det fryser igen och luftpumpen inte kan pumpa in nytt syre. Men nu har husse fixat ett större hål igen.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Margot sa...

Oj så mycket snö, här hos mig är det knappt 10 cm snö kvar och nästan lite småregnig så blir det inte kallare är det snart barmark! Nu börjar man längta efter sol och värme, det kliar i fingrarna att få börja peta i rabatterna! Nu har jag äntligen kommit igång med min nya blogg efter flytten till Småland, länk finns inne på min gamla blogg, mammasblommor, kul om du vill titta in:) Ha det gott! Kram/ Margot

Lena sa...

Så vackert! Ja, nu har vi verkligen haft vinter ett tag, men nu börjar det sjunka ihop lite! Önskar Er alla i tassemarkerna en skön kväll!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19