Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 27 februari 2018

Skottdagar i februari


Vintern med snö och kyla som kom till slut verkar hålla i sig. Men nu märks det att dagarna börjar bli längre och i helgen hade vi soligt väder. Här på dammen är det inte bara jag som traskat i snön på isen.


Husse har koll så att fiskarna får syre med hjälp av luftpumpen i dammen, även om hålet fryser igen fort när det är så många minusgrader. I dag har vi haft mellan 10 och 14 minusgrader och riktig snålblåst.


Matte säger att det inte är någon skottdag i februari i år, men jag vet nog att husse har skottat jättemånga dagar just i februari i år...


Det är massor av snö på poolhuset, så jag kommer inte in genom min hemliga ingång (på långsidan, där det är en enda stor snödriva). Det dröjer nog länge innan den snöhögen är borta och jag kan värma mig inne i poolhuset i vårsolen.


Så här såg det ut i slutet av förra veckan när det kom snö igen. Gulplommonträdens alla smågrenar framträder plötsligt på ett helt annat sätt.


Men jag är inte rädd för lite snö och kyla, så jag tar mina dagliga rundor i tassemarkerna och lämnar spår efter mig lite här och var.


Men man behöver ju inte överdriva, utan det räcker med en timme på morgonen och lika mycket på kvällen. För övrigt flyttar jag runt bland mina favoritställen inomhus. Att ligga här ovanför trappan och värmepumpen har blivit min riktiga favorit i vinter. Det gäller att ha så bra koll som möjligt och här är jag mitt i huset, men lagom avskilt.


Matte fick besök på jobbet en dag av en god vän som kom med en vacker ros så där bara utan vidare. Härliga färger som piggar upp i vinterkylan. Den är lika vacker fortfarande efter en vecka.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Lena sa...

Värmepumpen är skönt att ligga vid tycker våra katter också, men idag var brasan i kaminen varmare! Hu,så kallt det var i morse! Vackert med snön, men denna kyla och blåst är hemsk!
Må så gott i Tassamarkerna, nu väntar vi på våren!
Kram Lena

Evas Kvarnaro sa...

Vackra vinterbilder men fy 17 så kallt, klarar fiskarna en sådan kyla ?
Felix du tar väl på dig tjocka sockar när du går ut så du inte förfryser dina tassar, för då kanske det inte blir fler tassar i 'tassemarkerna' . . . .

Sköt om er i vinterkylan, klapp och kram/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19