Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 30 december 2017

Småtomtar och domherrar

 

Tomtefamiljen Lingonben trivs bra i lingonriset som matte plockade in till jul...


...även om några har missuppfattat det där med lingon och bosatt sig i blåbärsriset i stället.


Och i granriset har domherrarna slagit sig till ro.


De riktiga domherrarna ser vi på dagarna här vid julkärven och den övriga fågelmaten alldeles utanför köksfönstret. Årets sista vecka har varit en regnig historia, men nu i kväll har det snöat och blivit vitt ute.


Nu håller den första knoppen på den röda amaryllisen äntligen på att slå ut.


Så här tillbringar vi lediga dagar när vi inte tittar på blommor och fåglar...

Matte, husse och jag önskar nu alla en fin avslutning på 2017 och ett Gott Nytt År!

Mjau från Felix

1 kommentar:

Vform sa...

Hej Felix och hej till din matte!
Bättre sent än aldrig sänder jag en hälsning så här på årets sista dag! Vet inte varför det inte blir av att kommentera så ofta numera fast man läser bloggar precis som tidigare! Kanske det är ens eget "fel" ... kanske då man inte själv får kommentarer på egen blogg, kanske lathet, vet inte! En del tror jag det kan bero på facebook, där det är endast klicka ett "gilla" och så är det bra med det!
Kanske man borde ge ett nyårslöfte: "Ta mig tid att skriva ett litet meddelande, en liten blogghälsning någon gång" ... tycker du det också Felix!? Albin nickar här då jag berättar vad jag funderar på :)
Ett Riktigt GOTT NYTT ÅR önskar vi er och en önskan om ett innehållsrikt och friskt nytt år! KRAM ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19