Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 12 juli 2017

Från smultronschersminen till dammen

Om ni följer med mig längs gången på framsidan av huset från det nyplanterade körsbärsträdet...


...kommer vi till smultronschersminen på andra sidan de båda gulplommonträden. Den är helt översållad med blommor som doftar smultron.


Det är en härlig sommardoft. Vi har ett smultronställe med riktiga smultron också vid pergolan mellan huset och garaget.


När man har rundat huset med uterummet kommer man till dammområdet, där jag gärna håller till. Här skymtar jag mellan dammen, rotzonsfiltret och bäcken.


Alldeles intill finns den stora stenen med växter runtom.


Fingerborgsblommorna dyker upp lite varstans i trädgården.


Och på den här sidan stenen ser man bäcken och dammen bakom mig.

Mjau från Felix.

2 kommentarer:

Vform sa...

HEJ! Måste bara ta mig tid att vandra runt med dig Felix i din vackra, ja helt underbara trädgård! Doften känns ända hit opp ;) Tog mig också en titt längre ner på sidan för att konstatera att det var ett tag sedan jag hälsade på ...
Härliga bilder!! Våra rapsfält börjar blomma just nu sådär fina och gula som jag såg på bilder från första halvan av juni hos er :) Vi är lite senare här ... men vi har inte alls haft någon sommarvärme (ännu) ... bara ett par dagar när temperaturen stigit till ca 25! Men ännu väntar vi!
Vackra buketter och så många ... grattis till födelsedags'barnet' :)
Ha en fin fortsättning på sommaren Felix och hälsa de dina!
KRAM ♥

Lena sa...

Vacker trädgård och vacker Felix!!!
Underbara dagar nu. Bara vi kunde få lite regn någon natt....
Må så gott!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19