Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 31 juli 2016

Trädgårdskatt

Jag är en trädgårdskatt som gillar att vara ute, och allra bäst är det när jag får sällskap av husse och matte.


Det är spännande när det surrar av insekter i blommorna. Jag brukar även gå in i trädgårdslandet och leka kurragömma med matte.


Det gäller att hitta de bra ställena när det är soligt och varmt. Som här vid kanten på trädgårdslandet där det är en smal bit med skugga.


Men vad har de hittat på här då? Det här måste undersökas...


Helt plötsligt står det några pallkragar mitt på gräsmattan...


...mellan pergolan och trädgårdslandet. Undrar vad det ska vara bra för?

För några dagar sedan blev jag förresten 11 månader, så nu börjar jag bli stor säger matte.

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Håller matte på att bygga toalettlådor åt dig i trädgården? Världens bästa matte! Haha! ;)

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ha, ha är det toalett lådor mån tro, som Charlotta har föreslagit ? ;)

Meta sa...

Hahaha det kanske är nåt skoj till dig eller rent av nåt att äta av.
Ha det så gott i solen och njut din mattes trädgård.
Kram Meta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19