Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 8 juli 2015

Konvalescent

Den senaste veckan har jag varit konvalescent med utegångsförbud. Det är inte lätt att vara tvungen att vara inne. Jag som är van att vara ute hela sommarhalvåret. Men matte säger att jag har varit jätteduktig och anpassat mig fint.


Om jag ligger riktigt nära balkongdörren i sovrummet känner jag luften utifrån, och om jag har tur kanske...


...jag får vara en stund på balkongen. Den här fåniga tratten gillar jag inte, men jag härdar ut, även om det är irriterande när den slår emot bordsben och annat som kommer i vägen överallt. Men i dag har jag varit befriad från tratten nästan hela dagen. Penicillinpasta gillar jag definitivt inte heller. Matte och husse har det inte lätt när de ska få i mig den två gånger om dagen. Men lite jobb kan de gott ha... Och allt detta på grund av en sårböld efter ett bett (veterinären sa till husse att det nog är en annan katt som har bitit mig). Så det blev ett akutbesök på djursjukhuset förra veckan för att operera bölden bakom höger framben. Husse kan intyga att jag skötte mig exemplariskt hela tiden, både i bilen och på djursjukhuset, trots att det var en av de varmaste sommardagarna.


Så när jag inte kan lukta på pionerna ute i trädgården får jag ligga på påslakanet med pioner i mattes säng i stället, och drömma om den ljuva doften. I dag har jag inte bara fått vara utan tratten, utan även fått vara ute en stund på permission tillsammans med husse. Så snart, när såret är helt läkt, blir jag nog en trädgårdskatt igen...

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Meta sa...

Men lilla vän vad har du ställt till med. Låter inte alls kul
Hoppas det blir bra snart
Kram Meta

Lena sa...

Åh, Tiger, vilket elände! I värsta värmeböljan! Tur att du börjar må bättre och kan hålla koll på dina Tassemarker.
Ha det så gott!
Kram Lena

Rost och rädisor sa...

Oj, oj, oj, stackars Tiger! Hoppas du blir bra snart.
Finns inget värre än att ta katter till veterinären. Sitta i samma väntrum som hundarna för att inte tala om bilfärden. Samtliga våra katter har skrikit i dödsångest hela vägen (3 mil) vid besök och sen suttit på britsen och darrat.
Skönt att det gick bättre för Tiger. Säker på att matte mutar med allt gott du gillar och bara att få sova u mjuka sängen med pionerna måste ju hjälpa lite.

Kli kli under hakan
Anette

livet på landet sa...

Vad tråkigt med skada och tratt, Tiger. Hoppas på snabb läkning så du kan vistas i dina Tassemarker snart igen.
Nospuss hälsning från musketörerna på Fagergården💕

Solstrimmor sa...

Stackars Tiger! Tratt är så under ens värdighet! Men såklart nödvändig... Hoppas det läker bra och att du snart får kasta eländet!

Må så gott du kan tills dess.
Kramar från Maja och Eva-Mari

Huset bakom lindarna sa...

Så arg jag blir på den där katten som bitit dej! Så dumt och elakt, men det kankse var elake Måns som varit framme. Min katt Albin, som inte finns mer, råkade ut för samma sak. Vi fick linda in honom i en filt så bara huvudet stack fram för att få i honom penicillindropparna han skulle ha för att sårbölden han fått skulle läka.
Skönt att du är på bättringsvägen!
Här har vi haft en kissemiss på besök i över en vecka. Idag har den farit hem och huset är tomt utan husdjur!
Krya på dej!
Finas mammis

Villrose sa...

Åh nei! Skjerm! Parabol-Tiger...
God bedring!

Tant Otteskrufv sa...

Urk! Trattkatt är inte kul att vara! Jag blev biten av räven i fjol, just runt axelmuskeln, och fick gå med drän några dagar. Blä! Men medicinen fick jag i dosspruta i mungipan och den var så god så :) Hoppas du snart är ute som vanligt igen/ Frasse

Fröken Tindra sa...

Men Tiger, vad hände tro? Förstår att du känner dig eländig
i dessa dagar. Men du är snart en pigg trädgårdskatt igen
skall du se. Vi har haft en biten konvalecent här också. Med
drän... Men nu är han pigg och på benen igen. Lite kort i
pälsen på en fläck och med ett ärr men det skall väl snygga
till sig med tiden. Han var överlycklig när han fick gå ut
igen kan jag säga.
Var rädd om dig Tiger! Snart är du fri igen!
Kram!

Anonym sa...

Fy rackarns för att behöva ha tratt. Men det är ju för ditt eget bästa men lika trist i alla fall.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19