Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 2 juni 2015

Vilket regnväder!!


Vilket tröttsamt regnväder vi har! I maj tror jag att det är regnrekord med nästan 150 mm regn, och juni har börjat i samma stil. Då är det faktiskt inte så tokigt att ligga inne i mattes säng, även när matte har gått upp. Som ni kanske kan ana ligger jag förstås mitt i sängen. I väntan på pionerna utomhus får jag nöja mig med pionerna på påslakanen.


Jag gillar att ligga med duntäcket och mattes ben som huvudkudde. Men inte så här års.


Syrenerna har slagit ut mera nu, och då när allt blommar som vackrast vill både matte, husse och jag vara utomhus och njuta av trädgården och solen. Husse säger att högtrycket kommer på lördag när semestern börjar, men matte börjar tvivla. Nästan så att matte inte vill ha semester redan...

Mjau från Tiger

9 kommentarer:

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

En del av Syrenblommorna åkte ner när regnet föll här hemma. Dom sitter i en vas nu.

Rost och rädisor sa...

Perfekt sovväder och vad är bättre än ett fluffigt täcka att sjunka ner i.
Allt gott
Anette

Meta sa...

Ja du nog får det vara nog nu allt. Vi behöver inget mer regn nu. Blåser gör det också träden faller i skogen bredvid vår tomt gillar inte det.
Ha det gott på täcket
Kram Meta

Huset bakom lindarna sa...

Här har vi haft det värsta blåsvädret på länge idag och redan vid halv sex i morse blev jag väckt av regn och blåst. Nej, nu måste det bli lite ändring på vädret så inte pionerna blåser sönder! Hoppas nu att matte får en fin semester!
Kram/Finas mammis

Lena sa...

Självklart börjar sommaren till helgen! Det tror jag på... ;-)
Ha det gott!
Kram Lena

Solstrimmor sa...

Som det blåste igår så kan man nästan tro att det aldrig mer blir vindstilla. Nu håller vi både tassar och tummar att helgen blir sån som lovats! Maja hälsar och tackar för uppmärksamheten:)

Ha en fin fortsättning på veckan.
Kramar från Eva-Mari & Maja

Snäckskalsdalen. sa...

Här sovs det också väldigt mycket om man är katt. Och jag skulle gärna vilja göra detsamma. Tröttsamt väder. Men igår hade vi en kanondag! Då njöt både katter och vovve och husse och matte. Men idag är vill tillbaka på ruta ett, vaknade till ett otroligt regn och kallt var det också igen. Men man får väl finna sig och vara inne utom när vovven vill ut! Blommar gör det ju länge i trädgården i alla fall, fast idag var det mycket som regnade sönder, tyvärr.
Agneta kram

Evas Kvarnaro sa...

Ja helst vill man göra som Tiger, men det kan man inte göra för länge.
Vädret har sannerligen varit ett bra samtalsämne denna våren, men snart har jag tröttnat på det, hi hi . . .
Två fina soliga dagar har vi fått idag mulet igen, men bestämt att solen på nåt vis kikar igen. Är det någon som driver med mig eller . . .
Vindarna har ändå blivit varmare, något positivt i varje fall.

Ha en trevlig helg/ Eva

livet på landet sa...

Ja, inte nog med att det regnar det är ju kallt också.
Man vill inte vara ute ännu, fast man inget annat hellre vill..Om man så säger..
Kramen ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19