Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 5 december 2014

Blommor ute i december


Matte tog en runda i trädgården och hittade den här blommande nävan. Det är en vacker höstfärg på bladen, men en något udda färgkombination med lila blomma och röda blad.


Fröställningarna från de överblommade solhattarna är dekorativa i rabatten.


Vid huvudentrén står höstens plantering, med ljung i en trätunna, fortfarande fin nu i december. Till sist tömde matte de stora lerkrukorna med sommarblommor som stod vid förstukvisten. Men eftersom silvergirlangen och silvereken fortfarande var fina blev det en återbruksplantering i en korg. Det var ju synd att slänga dem tyckte matte.


På förstukvistens soffa finns en mindre korg med ljung och mossan som matte och jag hämtade i skogen för ett tag sedan.


Ännu en återbruksplantering som matte gjorde tidigare i höstas. Här tillsammans med min grå kattkompis från dammen, som har fått flytta upp på förstukvisten över vintern för att hålla sig torr om tassarna.


Själv håller jag mig också torr om tassarna och blir gärna kliad på magen när jag grottar ner mig i mattes duntäcke. Det är här jag håller hus ifall ni undrar vart jag har tagit vägen. Och matte har för tillfället fullt upp med att öva julsånger...

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ibland önskar jag att jag var som du Tiger, en katt! Speciellt vintertid. Det ser så skönt ut på mattes duntäcke!

Ha det fortsatt gott och hälsa matte en skön andra advent!
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Ungefär som här, det som egentligen brukar ha tagit slut vid det här laget fullkomligen överraskar med sin frodighet.Men du har fixat till det jättefint med hjälp av lite nytt, det blev jättefint.
Men bäst är att vara katt!!! Hör ibland en reklamsnutt där man säger att visste ni att katter kan sova 16 timmar per dygn....Då tänker jag alltid, kom med nåt nytt!!!
Agneta kram

Lena sa...

Märkligt med lila blommor till röda blad....
Så fint på trappen! Har inte hunnit fixa något juligt till min egen trapp än. Har fortfarande orange höstglöd och pumpor... Får bli till Lucia!
Här har katterna sovit ända sedan lille H åkte hem - nästan ;-)
Ha en skön helg!
Kram Lena

Huset bakom lindarna sa...

Här har jag en frostnypen ros i full blom och ringblommor! Helt fantastiskt med sommarblommor i december. Och din matte vet säkert om att silvereken blommar så vackert till våren om den överlever vintern!
Kram/Finas mammis

Carina sa...

Haha, vad kul att läsa ditt inlägg för mitt sista inlägg handlade också om just att det blommar ute! Märklig höst vi haft!
Ha en skön helg.
Kram

Villrose sa...

Utrolige farger på den storkenebben!
De sølvbladede ettåringene prøver jeg å overvintre i drivhuset - synd å kaste, ja!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19