Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 5 juni 2014

Gråvädersutflykt


De senaste dagarna har molnen gått lågt över Kilsbergen och vår by, och vi har även fått en hel del regn.


Här vid Närkes Kils hembygdsgård blir det nationaldagsfirande i morgon eftermiddag. Då hoppas vi på bättre väder. Den gamla smedjan till vänster är ditflyttad och renoverad. Tidigare låg den alldeles vid vägkanten.


Längre bort längs vägkanterna blommar hundkexen överallt. Matte passade på att fotografera, för snart kommer vägdikesmaskinen och rensar dikena. Den skruttiga vägen ska få ny asfalt, så då slipper matte åka slalom mellan potthålen (som inte är så många just på den här bilden).


Tittar man åt andra hållet ser man Kilsbergen längs horisonten trots de låga molnen.


Eftersom matte har semester och det inte var något trädgårdsväder i går blev det ett besök hos bloggvännen Kicki i Min Skattkammare en liten bit hemifrån.


Här finns en mysig butik med både tavlor och annat som Kicki målar själv. Dessutom finns det mycket andra fina saker till hem och trädgård.


Den lokalproducerade Lyckliga Hönans glass kan man köpa i kiosken. Jättegod säger matte.


Dagar med varmare väder än i går kan man njuta av glassen här i det mysiga uterummet.


Och tänka sig, matte hade med en söt liten kattkompis hem till mig...

Mjau från Tiger

9 kommentarer:

Lena sa...

Vilken söt kattkompis matte hittat!
Ja, nog är det vackert, trots de låga molnen och duggregnet.
"Min skattkammare" har jag aldrig besökt. Fint ställe!
Ha det gott!
Kram Lena

Unknown sa...

Jag älskar kattprydnadssaker. Hade inte maken sagt stopp, hade jag förmodligen bott i ett inferno av katter. :-) Snart kommer nog solen från Danmark ...

Min Skattkammare sa...

Tack för igår, det blev en överraskning att se dig kika in här, trevligt!
Tack för den fina reklamen!
Närkes Kils hembygdsgård ligger väldigt fint där. Det händer att jag cyklar förbi ibland.
Ps...Tiger, hoppas du gillar din nya kompis. Det är en hona...bara så du vet. ;))
Kram till er båda!
Kicki

Lövkojan sa...

Ja så fint det är längs vägkanterna just nu!!
Mysigt litet ställe det där verkar vara och en kattkompis är ju aldrig fel!

Ha det fint,kram Marie-Louise

Steekjes en Stygn sa...

Vilket romantisk ställe det ser ut att vara. Skulle gärna slå mig ner för en glass där.
Söt kattkompis du fick.
Hoppas att helgen bjuder nu på sol och värme.
Anje

Snäckskalsdalen. sa...

Och här regnar det idag som det gjorde hos er igår. Jag hoppas det håller upp idag. Vi behöver regnet för det är knastertorrt ute, så nu när det börjat kan det gärna få hålla på lite. Men bara lite.
Vilket sött ställe ni var till och vilken söt kattkompis till Tiger!
Agneta kram

Villrose sa...

Regnet har vært på besøk her også noen dager...
Egentlig et bra vær for utflukter. Sånn en fin kattekompis, da :-)

Rost och rädisor sa...

Alltid trevligt med en utflykt och fika. Ser mysigt ut.
Trevlig helg
Anette

Rosor och ruiner sa...

Det är fint med blommor längs med vägkanterna, även om det förstås är viktigare att vägen är körbar...;)
Ja, nog är katter enklare än hundar, håller med!!

Ang rosen Constance Spry, jag kommer faktiskt inte ihåg hur länge den blommar, men en två tre veckor är det nog. Nu vet jag ju när den började slå ut, så i år skall jag hålla koll på hur länge den blommar. Den doftar i alla fall ljuvligt!

kram Gunilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19