Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 20 februari 2014

Fripassagerare

I kväll när matte skulle åka hem från jobbet var det ett lätt snöfall.


Matte närmade sig bilen och såg en lurvig katt som låg på biltaket och njöt av värmen från kupévärmaren.


När matte öppnade bildörren och packade in jobbväskan i baksätet blev den lurviga lilla kissen väldigt intresserad och nyfiken. Matte fick ett par nosbuffar i håret och några jamanden som svar när hon frågade om han skulle följa med... Jag blir nästan lite avundsjuk när matte gosar med andra så där. Men den här katten brukar visst sitta där lite då och då, så de känner varandra. Det är alltså inte mitt fel om bilen blir repig...

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Är man på bilen så blir man ju både varm om fötterna och har god utkik hälsar Basil Bus och Ture Svinto genom

Anette och önskar också en trevlig helg

Huset bakom lindarna sa...

Vilken mysig liten katthistoria! Och visst brukar du väl vara på mattes bil du också!?
Ha en mysig helg och hoppas att snön snart försvinner!
Kram/Finas mammis

Meta sa...

Så vackert du fångat glittret av snön i kattens päls.
Ha en fin dag
kram Meta

annika sa...

Katten kände nog på sig att du är en kattmänniska.
Ja nu har det kommit en hel del nysnö. Vi åkte skidor i Ånnaboda i tisdags men skulle gärna ta entur igen. Får se hur det blir med det.

Ha en trivsam helg

annika

Evas Kvarnaro sa...

Jag trodde först att det var du Tiger som hade färgat pälsen.
En liten ny vår frisyr kanske, men fattar det var inte du, utan mattes 'hemliga vän', *fniss*

Ha en trevlig helg, kram/ Eva

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ja, du Tiger. Mina kissar blir oxå avis ibland. Vi har ett par glasdörrar i vardagsrummet och det händer rätt så ofta att dets itter främmande katter där utanför och tittar in. Jag kan inte låta bli att gå ut å hälsa och då blir inte mina "hårbollar" så glada på mig ;)
Ha en skön helg!

Äppelblom sa...

Hej på dig Tiger!
Jag tror inte att du behöver vara sotis för jag tror att du ligger överst på mattes lista. Jag är övertygad om att din matte är en väldigt snäll och omtänksam människa och då bryr man sig om alla förstår du.
Kram till dig och matte.



Fröken Tindra sa...

Ibland är det väl bra med lite konkurrens??! Nej, jag skojade bara Tiger! Klart att du är överst på mattes lista.
Kram!

Avslutat konto sa...

Hih.. gossingen! Tänk vad de hittar på! Vad Maja har hittat på vill jag inte tänka på. Idag fick hon gå ut en stund, hon ville verkligen så det värkte i hela kroppen. Men hon var snäll och kom hem efter en timme. Jätteskönt. Jag tror Estrid höll ordning på henne!
Och tänk, jag mötte en annan Tiger här i bloggvärlden och han kände visst denna Tiger också! Så kul. Och lika var de... söta!

Kram kram
Linnea o missarn

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, kan det vara så att du har en riktig liten Biliotekskatt? Verkar nästan så, eller hur? Först tänkte jag, har Tiger blivit gråhårig....men icke då!
Agneta kram

G:a Affären sa...

Så ni har också en främmande katt som repar bilen, kan det vara samma katt som varit här och värmt sig på motorhuven. Den som lämnar repor efter sig...?

Kramar
Cia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19