Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 6 februari 2013

Nej, se det snöar...

Den sångstrofen poppade upp av någon anledning... Det har snöat i två dagar, så matte gissar att vi har fått minst 15 cm snö. I går var det tung blötsnö, som lade sig på träden och framåt kvällen blev det 5 minusgrader. Det var halt väglag berättade matte, men jag var inte ute några längre stunder så att jag hann märka det...


Redan i går morse såg det ut så här när vi tittade ut från sovrumsfönstret. Det vårliknande vädret i helgen var som bortblåst och vintern kom tillbaka.


Kilsbergen har försvunnit! När det snöade var det dimmigt och låga moln. Man kan inte ens ana att det normalt brukar finnas berg vid horisonten.


Även om jag inte gillar snö och vinter tycker matte att det är väldigt vackert med snö på alla träd.


Från köksfönstret ser gulplommonträden ut så här med snö på varenda liten gren. Närmast huset har rododendronbuskarna fått vita fluffiga mössor av snö. Idag är det ändå mera snö på träden! Matte får ta nya bilder...

Mjau från Tiger

16 kommentarer:

Anonym sa...

Så lustigt den sången sjöng döttrarna och jag också på ...igår..

För ojoj vad det snöade hela dagen... vi fick skotta två gånger för att hinna med. Vet inte om jag ska skratta eller gråta av det...visst det ljusar upp men ..jag ville (alltför tidigt) ha våååår!!
Önskar dig en finfin februaridag vännen
Ann-Louisekram

livet på landet sa...

Här har vi också haft tung snö några dagar som lagt sig på träd och ledningar vilket innebar ett långt strömavbrott på söndagen.
Fast vackert på bild blir det =)

Kram ♥

Lena sa...

Visst är det vackert ute!!!! Rena rama julkortet! Det är bara det att man börjar tröttna....
Här är det full fart på Lusse igen och jag ska ut och flytta lite snö innan jobbet!
Kram

Elna sa...

Ja det snöar och snöar. Visst blir bilderna vackra men jag längtar efter vårens ankomst.

Kram och klapp

Anki sa...

Snö är såå vackert... på bild i alla fall. Vi fick ett par cm här bara och det räcker tycker både Sixten och jag :)
Ha det gott!

Avslutat konto sa...

NÄmen om bergen har försvunnit så är jag ju vilse då! hih...
Nämen vi finns här och berget bakom oss också! Men visst var det grått av all snö idag. Otroligt... Det blir som hela världen blir blågrå!

Kram från mig till dig vännen!
Linnea

Lisa sa...

Väldans vad vintrigt det blev! Mycket vackert, men jag föredrar fortfarande att titta på bilder av det! Några veckors riktig vinter räcker gott... Här kom det lite idag och då blev vägarna måttligt kul. Runt nollan dessutom... Ja, det är bara att gilla läget. mer snö är att vänta de närmaste dagarna :(
Så, ingen kulturrunda på bortaplan men en spännande runda på hemmaplan är inte att förakta!

Kram, Lisa

Carina sa...

Hej, Tiger!
När din matte skriver gulplommon, tror du att hon menar Reine Claude, då? Eller vad är det annars för en srot?
Här har det också snöat massor idag, så när matte kom hem från jobbet och skulle ta mied mig ut, så ramlade jag...men sedan ramlade matte också, och det kan jag lova dig, att det var platt fall! Det var nog nästan så att hon bört sig lite...men jag har ju fyra ben så jag borde ju kunnat hålla mig på benen...men jag såg även att "brorsan" (fast det är en katt) nästan ramlade han med...
Ha det gott hälsar lilleman med matte!

Marianne sa...

Mycket vackert blir det av all snön!
Alldeles ljudlöst också, lite mysigt:)
Kram

Rigmor sa...

Man önskar ju kanske att du sluppit sjunga den visan...men nu är det som det är, halt som attan och bara att gilla läget. Vackra bilder blir det i alla fall, och man kanske skulle passa på att ansa lite på syrénbersån nu, betydligt mer lättåtkomlig när den nästan ligger ned...
Kram kram

Fröken Tindra sa...

Det är ju vackert med snö men... Skönt att du inte behöver vara ute så mycket!
Igår kväll hade jag en lånad kattkille i knäet. Det var så mysigt. Han gillar annars att ligga på golvet som du gör i headern. Han är lite ljusare än dig i färgen. Men nu har han åkt hem igen. Efter en hel vecka här ihop med sin kattkompis. Så här har varit fullt hus. Fyra kattherrar som samsas riktigt bra.
Kram!

skifferhuset sa...

Jag håller med matte det är väldigt fint med snö på alla träden! Hoppas ni har en fin kväll! Kram Iréne

Fröken Fräken sa...

Jag drömde att det var sommar i natt. Gissa om jag blev besviken när jag vaknade! Här är i alla fall solen nu tillbaka, synd bara att det ska vara så jämrans kallt samtidigt!

Min Hemtrevnad tror jag att jag klarat genom att plantera den i en innerkruka med hål i, som jag ställt i en större kruka, så att jag kan vattna igenom den ordentligt. Den är enklare iaf än Sophora som dör direkt så fort det blir lite torka...

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg
Sköt om dig
Kram Agneta

Helena sa...

psst tala om för matte att berg inte kan försvinna sådär bara ;)
Underbart vinterlandskap på bilderna!
Hoppas att fröerna kom fram annars har kanske brevbäraren kört fast i snön man vet aldrig...
KRAM o hälsa matte!

Carina sa...

ej Tiger!
Min matte hälsar att det har kommit MASSA med snö här, och jag vill inte gå ut iden djupa snön....all snö fastnar ju mellan trampdynorna så det gör ont och jag börjar halta när det blir för mycket mellan dynorna...illa....Sedan kan jag berätta att min matte blev väldigt glad över vad din matte skrev till henne om gulplommonen...hon är lite tokig, för hon tycker nämlgien väldigt mycket om plommon, hon gör allt möjlgit, men som tur är behöver inte jag äta allt....
Vov vov från Hampus och matte Carina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19