Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 13 december 2012

Lussekatt


Matte säger att jag är en riktig lussekatt. Men tidiga Luciamorgnar är faktiskt inget för mig. Tacka vet jag mattes gosiga duntäcke, som dessutom har fått nya julfina påslakan. Jättemysigt! Särskilt som vi hade 24 minusgrader i går kväll och i natt. Hela förmiddagen var det 21 minusgrader...


...så det blev inte någon lång stund i den Luciavita snön ute. En kort sittning på förstukvistens trappa innan jag gick raka vägen ut till garageförrådet. Där satt jag tålmodigt på frysboxen och försökte titta ut genom det isiga fönstret, innan jag återvände in i huset.


I kväll tittade faktiskt matte och jag på luciafirandet på TV när det gick i repris. Eller rättare sagt, matte tittade medan jag låg och sov i hennes knä. Annars är det mest här i sängen jag håller hus både dag och natt, nu när det är kallt och vitt ute. Matte och husse har haft fullt upp med jobb, julfester och julförberedelser, så jag har sovit bort den mesta tiden när de inte har varit hemma.

Mjau från lussekatten Tiger

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör du alldeles rätt i Tiger!
Ladda batterierna nu under dessa iskalla dagar, det kommer ju en vår sen och då blir det väl fullt upp med att gå på musjakt och att nattvandra ;)
Klapp och Kram till fina lussekatten Tiger <3
/Ann-Louise

Anki sa...

Du gör helt rätt... skönt att kunna mysa i mattes julfina säng :)
Vår Sixten väntar på våren på samma sätt - man kan tro att han gått i ide och går bara ut om det är absolut nödvändigt.
Ha en bra helg finaste Tiger med familj!
Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är lika bra att fortsätta vara en lussekatt ... hehehe :)

Nillis sa...

Mysiga bilder på härliga Tiger :-) Fin Lussekatt,kramis

Snäckskalsdalen. sa...

Tiger och jag måste vara tvillingsjälar för jag har heller aldrig riktigt uppskattat dom där tidiga Luciamorgnarna.....inte som barn heller. Never. Roligare på kvällen!
Så fram för fler Lussekatter som Tiger.
Kramar

ann d du québec sa...

t es mignon comme tout!

samson sa...

Otroligt hur mycket ni katter kan sova mest hela dagarna bara vakna till och äta lite kika ut en liten stund och sen sova igen
ha det så bra
maggan

Lena sa...

Vilken lussekatt!!!! Har ju en likadan Lusse!!! Nu har han bott hos oss ett år....Är fortfarande lite kattunge, som håller liv i de sovande katt-damerna.....;)
Ha nu en riktigt skön helg!!!
Kram!

Rigmor sa...

Ibland skulle man allt vara katt...och få sova över den här kalla eländiga vintern!!Är det sen ett duntäcke man har som madrass så...inte gör det saken sämre!!
Här går damerna bara ett varv runt huset, för att konstatera att det råder samma väder och kyla i alla väderstreck...
Ha en bra helg!!
Kram kram

Steekjes en Stygn sa...

Du gör alldeless rätt att hålla dig inne och ligga på det fina och varma täcke.
Ha en fin söndag
Anje

Bea sa...

Det är det där som kallas julmys :)
Ha en fin tredje advent /bea

livet på landet sa...

Förstår att du hellre ligger i den goa sängen och myser =)
Hoppas ni får en fin 3:e Advent och att det inte är lika kyligt hos er längre. Här har vi bara -3 grader idag men snön verka fortsätta att vräka ner.
Kram ♥

Anonym sa...

Det gör du alldeles rätt i, var inne och mys i värmen.
Ha en bra 3:e advent!
Kram Birgitta

Evas Kvarnaro sa...

Säg vem vill gå upp ur den goa varma sängen, men ibland måste man ju ut för att utföra sina behov.
Men vintertid har husse o matte
tagit in "pottan", så jag slipper frysa om snutten.
Iår blev jag tvungen att klä ut mig
till lussekatt,min unga matte är i NZ. och vi skulle överraska henne
med mjausång.Det uppskattade hon.
Men om jag slipper, gör jag inte om det mera,gillar ej sådant fjant.
"Giw me katt-tass"
Sixten i Kvarnaryd/ gm.eva

Elna sa...

Vilken söt lussekatt du har och vackra lakan. Underbart är kort heter det och nu har vi tö och regn lagom till jul. Ni får ha en fin kväll.

Kram och klapp

Lövkojan sa...

Det gör du så rätt i, vi har en alldeles ny liten Lussekatt som gör detsamma:)

Ha det sovfint, kram Marie-Louise

Oljekritan sa...

Ja hualigen vad kallt det har varit..Men nu är det blask istället och mindre kallt..Inte speciellt kul heller, inte ens för en katt. Att bli blöt om fötterna..Bäst att kura ihop som en boll och sova fram till våren...
Kram Karina

Jenny sa...

Vad mysigt det ser ut Tiger!

Ja, det ser ut som den lille hittekatten blir kvar här hos oss, ägaren har inte hört av sig.

Kraam Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19