Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 30 oktober 2010

Förstukvisten

Matte möblerade om bland blommorna på förstukvisten. Krukorna med bollchrysantemum togs bort eftersom blommorna blivit bruna av frosten. Så nu har korgplanteringen flyttat till soffan i stället.

I samma veva städade husse i växthusförrådet och hittade min gamla filt. Eftersom jag inte har legat i växthusförrådet alls i sommar tog han bort filten och lämnade den på förstukvisten på väg till tvättkorgen. Jag kom genast på att den filten passar mig bra, kamouflagefärgad i Tiger-stil som den är…

Den senaste veckan har jag legat där och spanat efter möss i stället för att sitta på räcket. MYCKET bekvämare och varmare!

Matte funderar på om hon ska köpa en korg till mig och lägga filten i den. Vore nog inte så dumt...

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej lilla Tiger!

Du ser ut att ha det så mysigt där, en korg vore förstås bra men då är det ju inte så lätt att spana av reviret. Matte kanske får prova med något först och se om det blir en hit innan hon köper något nytt. =)

Fint med ljungen vid ingången, vår har frusit och ser så konstig ut. Fast vi har fått jättevarmt ute, ja eller jättevarmt var väl att ta i. Men det är ju inte längre frost på natten.

Ha det nu mysigt i helgen och gosa med matte och husse!

Kraaaaaaaaaam

Susanne sa...

Åh vad jag tycker du är vacker,,har alltid älskar röda katter..och så mycket fint Matte gjort..Kram

Unknown sa...

Oj så stilig du är ,när du ligger på din filt!
Trevligt veckoslut!
Kram!

Rigmor sa...

Tycker nog du behöver en liten korg, Tiger...Klart att du ska ligga där och ha span. Kattdamerna här har blivit lite vilsna, det är ganska varmt för att vara höst så nu vet de inte riktigt om de ska vara inne eller ute, de springer mest runt och tycker matte ska stå med öppen dörr hela tiden.
ha en skön söndag!
Kram

Nicole sa...

Här var det riktiga kattadagar! Så förnuftiga matte och husse är, visst skulle det vara skönt med en korg och en mjuk filt!

Kram, Nicole

Lisas torp sa...

Åh, så mysigt du har det på din filt och så fint matte har gjort med alla krukorna med ljung!

Så duktig du är som spanar efter mössen!
Önskar både dej och matte en härlig vecka!
Lisa

annika sa...

Det vore väl bra om du fick en korg att ha där ute i friska luften. Du har ju så fint också med de vackra blomsterarrangemangen. Nu har vi haft lite skönt väder några dagar...hoppas att det håller i sig så alla barn som är lediga från skolan kan vara ute och springa och leka.
Kram
annika

Möllebacken sa...

Tror jag det att du hellre vill ligga på bänken, så vackert arrangerat som det är. Ja en korg är inte dumt, men min Måns höll på att åka till tippen då han hade hittat en kartong som jag hade ställt på gårdsplan bland allt bråte som skulle iväg på tippen. Så nu har jag ställt den vid sidan så får han ha den tills han hittar en ny plats. I går fick jag tagit lite bilder på gårdskatterna som var på upptäcktsfärd med myskankorna.
Ha en bra dag!
Kram Pella

Snäckskalsdalen. sa...

Tur att dom lägger ut filt åt dig att sova på, det gör vår husse och matte också, något annant är inte till att tänka på!
Fast nu när det stormar, regnar och är sådär konstigt väder så ligger vi mest inne och sover hela dagarna, visst är det skönt?
Kramar från Pippi och NIsse

Fröken Tindra sa...

Vad mysigt du har det där på farstukvisten! Måste ha varit kul att återse sin filt. Och fint har du det omkring dig också. Vilken lyckost du är!
Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint du har det på trappen, en skön, varm filt och fina blommor att vila ögonen på när du inte spanar efter möss. En korg eller kanske en låda som stoppar mot vinande höstvindar kanske inte vore så dumt. Här hos oss regnar och blåser det, löven virvlar runt högt upp i luften så det är svårt att hinna se om det är talgoxar eller gula löv. "-Jag blir alldeles snurrig i bollen", säger Bebisen (superspanaren).

Ha det gott!
Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

A House With A View sa...

Åh vilken supersöt misse!! Och sååå jättefina ljungplanteringar också, superfina färger verkligen! Härlig inspiration!!

Många kramizar från aka

Monica sa...

Älskade Tiger, ser att du har det bra! Du är "bara" för söt där du ligger och spanar. Men vad fint din matte gjort med ljung i vackra korgar.....du har en riktigt fiffig matte du....
Var rädd om er och en kram från mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19