Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 18 mars 2010

Äntligen!

I dag har snön äntligen börjat töa ordenligt! Det har varit varmt och blåsigt, vilket tar hårt på snön. Fast i trädgården som är mitt revir är det MYCKET snö kvar. Det kommer att dröja länge innan den försvinner...

Vi lekte lite i kväll. :-) Matte kastade snöbollar och jag hoppade och fångade dem. Jag visade en del av mina akrobatiska konster när jag slängde mig efter snöbollarna. Jag kan nästan göra baklängesvolt i luften... Jag gömmer mig bakom snöhögarna och inväntar att matte kastar en snöboll. Då tar jag sats och hoppar så högt jag kan och fångar den. Jättespännande lek det här! Det har knappt gått att hoppa efter snöbollar på hela vintern trots all snö, eftersom det inte har varit kramsnö. Nu gäller det att passa på innan snön försvinner...

Jag har i stället hoppat jättemycket efter papperstussar inomhus hela vintern. Matte säger att jag beter mig som en kattunge, men jag blir så uttråkad när jag inte kan springa omkring ute, så jag måste hoppa och skutta inne i stället. När jag blir riktigt rastlös brukar jag hasa mig fram under soffan genom att ligga på rygg och gå armgång, fast det får jag egentligen inte göra...

Mjau från Tiger

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19