Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 13 juni 2017

Försommarkväll

Både matte och jag älskar dessa försommarkvällar, när solen skiner och det är ljust länge.


Man kan ta en liten runda i tassemarkerna vid solnedgången. I dammkanten blommar rosa lupiner, och längre bort iris och dagliljor. Även funkiorna vid rotzonsfiltret börjar växa till sig.


I skogshörnan blommar en rhododendronbuske, men den stora tujan har försvunnit. Det skulle ha varit en dvärgtuja, men den växte och växte och blev i stället väldigt stor. Husse sågade ner den för ett tag sedan, men det berodde inte på storleken utan på att den hade torkat och blivit brun, och till sist alldeles kal. Det började nog en vinter för många år sedan när rådjuren åt av den så att den blev kal nertill.


I slänten intill markbädden blommar lupiner och hundkex. En riktig försommaräng.


Tänk så många fina färger det finns på lupinerna, som den här lila till exempel.


Och innan det senare "kvällspasset" utomhus passar det att vila en stund i soffan i uterummet.

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Lena sa...

Så underbara kvällar vi haft och ikväll är det riktigt varmt o skönt också!
Önskar Er en riktigt skön helg! Här får vi besök av min bror med familj!
Kram Lena

Hoffmans Design sa...

Sån underbar katt.
Kram Tusse. Hoffmansdesign

Evas Kvarnaro sa...

Försommarkvällar gillar både människor och djur, underbar tid som nu har nåt mitt punkten och det vänder. Jag blir lite rädd för att tiden rusar iväg, man hinner inte med allt som händer i naturen. Hmm jag tror att vi ska skippa att sova på nätterna då blir det mertid för njutning.
Så fint du har det i trädgården vid dammen och runt i kring den.
Lupiner är ganska underskattade, men jag tycker att denna blomma är vacker,
den är också svår att ta död på och rotsystemet är långt så den sprider sig lätt.
Jag hoppas att ni haft en härlig midsommar.
Njut och må väl, klapp och kram från/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19