Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 12 juli 2016

Svalor och smultrondoft


Här sitter jag på uterumstaket och spanar på svalorna som flyger i skymningen.


De har ett bo uppe i taknocken, men när de kommer farligt nära kan jag raskt krypa under räcket tillbaka in på balkongen.


Här uppifrån kan man även njuta av doften av den stora smultronschersminen, som i kvällssolen får ett gyllene skimmer.


Den blommar alldeles utanför uterummet...


...och matte och jag tar rundan förbi och sniffar in smultrondoften. Det doftar även av riktiga (ätbara) smultron i trädgården. Jag brukar få slicka husses tallrik med smultron och glass - och det är gott.


Honungsrosen blommar och doftar på ena sidan av huset och samtidigt blommar den här schersminen...


...lika underbart på den andra sidan av huset.


Pioner, honungsrosen och nu schersminen... Det är nog mattes favoriter i trädgården. Det är allt bra härligt med sommar - min första sommar! Jag har förresten glömt att tala om att jag blev 10 månader i slutet av juni.

Mjau från Felix

5 kommentarer:

Lena sa...

Oj, vad du växer och blir stor, Felix! Riktigt stilig kattherre nu! Här duckar också katterna för svalorna som störtdyker över dem.... Så vackert med alla blommor och underbara dofter. Här börjar schersminen blomma över och alla blomblad faller ner som snö på gräsmattan.
Önskar en god fortsättning på sommaren!
Kram Lena

Meta sa...

De där har blommat över nästan hos mig inte rosen då De är så vackra och jag går här och njuter av dom. Nu tar liljor och lite annat över tur att ja har lite av varje.
Ha det gott men låt svalorna vara de är så söta och tar insekter vi inte vill ha.
Kram Meta

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till 10 månaders firandet! Antar att du bara fick godis att äta den dagen och just nu är du ju så söt så det finns inte! Och så kan du sniffa dig berusad på mattes och husses fantastiska växter! Håller med att det är fina favoriter du har, doftgott är alltid rätt!
Jag har noterat att du gärna tar emot rutafröer! Så när det blir dags hör jag av mig om det!
Kramar
Agneta

Villrose sa...

Oi! Trodde det var du som var farlig for svalene...
Flott utsikt!

Ingmarie We sa...

Vilken fin Felix! Och så vackert det blommar hos dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19