Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År!

Det blev lite tomt när min extrahusse och extramatte (mattes bror och svägerska som har bott en vecka hos oss) åkte hem. Jag har jamat och letat bakom alla stängda dörrar, men de är inte kvar någonstans... Husse är imponerad av att jag är en så social katt trots min ringa ålder, eftersom jag utan problem accepterade både dem och övriga släkten när det var släktkalas här hos oss. Jag lyckades charma dem allihop och lät mig klappas och hade många att leka med...


Årets sista dag bjöd på strålande sol och vackert vinterväder.

Utsikten från balkongen mot slätten och de blå bergen...


...som får kallas "Vita bergen" i stället nu när det ligger snö på träden. Närkes Kils kyrka syns lite bättre mellan träden när matte zoomar med kameran. En nyhet är att jag har varit ute några gånger på förstukvisten (och en liten bit till) tillsammans med husse, och har känt på snö för första gången! Det är lite otäckt och kallt, både att vara ute och med snö än så länge...


...så jag föredrar tryggheten inomhus. Matte var till butiken i grannbyn och handlade en korg på rea. Jag har redan provat den och konstaterat att den blir bra till mig, även om jag just här fick se andra katter på TV:n som var mera intressant just då.


Julblomman från mattes syster blommar lika fint nu till nyår. Med den önskar matte, husse och jag alla som tittar in på bloggen ett riktigt Gott Nytt År!

Mjau från Felix

5 kommentarer:

Vform sa...

Önskar dig Felix och de dina också ETT GOTT NYTT ÅR!!
Fin korg du fått :)

skapa och inreda sa...

Till er från oss
Ett riktigt Gott Nytt År!
Raggisarna och matte

Meta sa...

Gott nytt år
både hemma och på bloggen
Önskar jag er
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

Så vacker vinterbild du visar och mysiga kissen.
Önskar även dig GOTT NYTT ÅR/ Eva

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året.
Kram Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19