Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 12 juni 2015

Första semesterveckan


Den första semesterveckan har vi haft ett fantastiskt sommarväder! Det har varit strålande sol och de senaste dagarna har vi haft runt 25 grader varmt! Så nu är årets badsäsong inledd för matte och husse. Med en vattentemperatur på 32 grader (med hjälp av solfångaren) kan även badkrukor bada... 


Men det går ju inte att bara lata sig. I dag rensade matte och jag den här rabatten vid grusgården.


Myskmadran är nu i full blom och doftar ljuvligt.


Kirskålen är just nu helt bortrensad och myskmadran bildar en fluffig matta under pionerna som har stora knoppar.


Jag ser till att vara i närheten av matte hela tiden. Då kan jag hålla koll på vad som händer och hjälpa till ibland, och samtidigt bli kliad och klappad så mycket som möjligt.


Tidigare i veckan satte matte ut armeringsmattorna på plats i trädgårdslandet  - med min hjälp förstås. Där kommer det snart att växa bönor och ärter som ska klättra på ställningarna.


Det första matte och jag gjorde förra helgen när semestern började var att gräva i växthuset och plantera om tomatplantorna. Här har ni bevis på att jag hjälper till. Husse har kittat fönstren som är i ena änden av växthuset.

Mjau från Tiger

5 kommentarer:

Villrose sa...

Så deilig temperatur! Da kunne jeg også ha badet.
Så fint det blir etter renskning!

Huset bakom lindarna sa...

Ja så mysiga dagar vi har haft nu, fast den mesta värmen sjunger visst på sista versen, men då slipper vi ut och vattna! Jag önskar i alla fall dej och matte fina semesterdagar framöver! Det ser verkligen härligt ut med en egen pool!
Varma sommarhälsningar från Finas mammis

Lena sa...

Vad bra att du hjälper till, Tiger! Matte och och husse har verkligen tur med semestervädret! Så fin myskmadra.
Ha en fortsatt skön semester!
Kram Lena

Helt enkelt hemma hos mig sa...

32 grader då hade till och med jag blaskat runt. Vi hade "bara" 29 grader när jag tog mitt premiär bad i poolen och jag tyckte att det var kallt..Knasig man är ;)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vad snällt att hjälpa till .. hahaha :)
Ni har så fint därhemma så.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19