Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 6 november 2014

Tvära kast

Hösten övergick bryskt till vinter när snön kom i dag! 


På förmiddagen blev allt pudrat av snön. Plymspirean är vacker även med sina torra vippor.


Vårblommande forsythian är gul även på hösten, men då är det gula löv i stället för gula blommor. I dag blev busken snödraperad.


För några dagar sedan såg den ut så här.


En kvist blev till och med rödgul.


Utanför köksfönstret är rododendronbuskarna också vitpudrade.


Spåren på altanen efter mig...


...innan jag gick in i förrådet till min kattsäng.


När matte åkte till jobbet vid lunchtid hade det kommit ett par centimeter snö, så vi har lite mer snö nu än på bilderna. Trappan vid förstukvisten var till och med tvungen att sopas. Vinterns första snöhög hamnade därför framför de här krukorna med sommarblommor, som matte fortfarande inte har tömt. Men nu är det nog hög tid...

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Det är väl skönast att få vara inomhus nu Tiger, eller du kanske gillar snö och vinter . . . .
Ja vintern kom snabbt till er, ännu har vi ej fått någon snö hoppas vi slipper ett tag till i varje fall, jag gillar absolut inte snön.
Om den får ligga kvar länge och det blir någon minus grad då är det perfekt vinter för mig.
Men om det håller på fram och tillbaka och det blir trafik kaos, nej sådant vill jag slippa.
Kan tänka mig att du Tiger kommer få vara ensam en del nu framöver, för husfolket ditt ska väl sjunga i kör nu till alla jul-helger.
Det gillar jag att få höra vackra julsånger, det enda positiva med julen.
Klapp och kram/ Eva

ann d du québec sa...

la neige est déja arrivée chez toi????
reste bien au chaud dans la maison .
ti pou et peanut.

nattugglan sa...

tjoho va mycket snö ni har.,,., men här är det likadant.. man kan väl inget annat vänta.Så fin du är.. du liknar så vår katt som hette Fritz som är i katt himlen nu. Bloman som var vid vägkanten, den rosa, det är en "sprättiväg" blomma..säkert har nån fågel haft nå frö med sej.. Nästa år kan du ta frö o kasta ut på nått bra ställe.. sen då blomman är utblommad så sprätter den iväg sina frön..ha en bra dag!

Lena sa...

Ja, nu vill ingen katt vara ute.
Visst är det vackert med lite snö, blir ju ljusare, men nu är den nästan borta och allt är bara blött!
Ha en riktigt skön helg!
Kram Lena

Jenny sa...

Hej Tiger!
Fina bilder! Skönast att vara inne nu, mina 3 katter ligger i vardagsrummet och gottar sig framför kakelugnen just nu:)

Ha en skön söndag!

Kram Jenny

Villrose sa...

Men litt magisk er det...
(selv om kanskje sengen frister mer, kanskje)

Snäckskalsdalen. sa...

Där var det vinter hos er! Här är det fortfarande en synnerligen svåridentifierad årstid, grått och över 10 grader varmt.....hade gärna tagit snö och kyla i stället och kanske en gnutta sol för att lätta upp det hela.
Det är så vackert i din trädgård med snön!
Agneta kram

Helena sa...

Men nu har väl snön smält hos er med eller hur?
KRAM från mig!

Högagärde sa...

Ser riktigt mysigt ut faktiskt men jag hoppas att det dröjer ett litet tag till här.

Elisabeth

Anki sa...

Fick en del här också, men nu är det borta igen och det tycker både Sixten och jag är skönt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19