Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 9 januari 2014

Innelek


En ullig ryamatta, ett bordsben och en papperstuss (eller helst en hel massa tussar) är allt man behöver... Sedan kan man roa sig en bra stund med hjälp av matte eller husse. För jag behöver någon som kastar papperstussarna som jag ska fånga. Helst ska de fångas under mattan och runt bordsbenet. Det blir lite mer avancerat då...

Nu i kväll hällregnar det ute och husse har läst av att temperaturen kryper nedåt. Det blir kanske snö i natt eller under dagen i morgon. Då kan vi kasta snöboll utomhus i stället. Det var jättelänge sedan, och det brukar jag gilla. Jag är duktig på att fånga lyra, både med snöbollar och papperstussar!

Mjau från Tiger

9 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Tur Tiger att du har lektagen kvar! Det kommer man långt med och att vara inne och leka är ett bättre alternativ än utelek nu när den här väderleken vi har fått verkar bestå. Fast här har det kommit en cm snö i natt. Vi får vara glad för det lilla! Jag leker också inomhus... men inga tussar, jag har min Nasse att brottas med jag!

Kram från Nisse, som trots mina protester blir avsköljd i diskhon efter varje promenad av matte.

Huset bakom lindarna sa...

Så bra att du roar dej inomhus! En av mina många katter älskade att krypa in under trasmattan i köket så det blev som en tunnel att ta sej igenom! Har du testat det?
Kram från Finas mammis som helst är inomhus idag också!!

Lena sa...

Vilken tur att du, Tiger, har så bra lekkamrater! Låter som om du var släkt med en viss Lusse....;-)
Regnet igår kväll var hemskt! Var plaskblöt om fötterna efter arbetspasset. Ska bli skönt med minusgrader i helgen.
Önskar er en fin helg!
Kram Lena

::fina:: sa...

Åh vad skoj du har det, Tiger! Så mysigt med innelek i detta väder. Fast just nu skiner solen här, det gör mig jätteglad för det var längesen! Hoppas att du och de dina får en jättefin helg. Kram, Josefine & Pebbles

Steekjes en Stygn sa...

Så kul att leka när man ändå ska vara inne. Här är vi tre och det blir en del lek oss emellan. Fast Arfeuilles går med halskrage och vill inte vara med. Tråkigt.
Hoppas du får snö i helgen och att det blir en riktig skön helg för er.
Anje

Lisa sa...

Härlig leklust! Kan tro att den matta är guld ;-) Sir W har race med sina julklappar varje kväll och morgon. Utan assistans av oss, tala om att välja fel tider...
Det där huset med alla ljus gillar jag! Det blir helt säkert mer ljus här i skogen nästa jul, hehe.
Ha en fin fredagkväll!

Kram, Lisa

Solglittret sa...

Såå fin bild på goaste Tiger!

Mycket regn har vi fått denna vinter/julhelg...men idag byttes det smutsiga regniga ut mot ren vit snö...vackert!! :)

Önskar dig en fortsatt fin helg

~Lollokram~

Rigmor sa...

Det gäller att vara påhittig den här årstiden...Särskilt en dag som denna, då är det väl inte många katter som går ut frivilligt...!!
Här var det riktigt kallt i morse, eller allt är ju relativt, men -7,5 är nog det lägsta på länge, och snöskoveln har kommit till användning.
Ha en fortsatt skön söndag!!
Kram kram

G:a Affären sa...

Härligt att du har både matte och husse so förstår att det är mycket energi som ska ur kroppen. Man blir mindre olustig av att få leka av sig, och tussar under mattan är spännande!

Kramar
Cia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19