Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 30 september 2013

Jag tror att husse tänker riva huset


Vad har husse gjort? Här på balkongen fanns det ett staket förut.


Jag minns det tydligt, för när jag var liten kunde jag gå ut på altantaket mellan spjälorna i balkongstaketet. Fast sedan gick det inte längre när jag växte och blev stor... Då brukade jag i stället hoppa upp på staketet och därifrån hoppa ner på altantaket, bara för att det var så kul att gå på altantaket. Däremot kunde jag inte ta mig tillbaka samma väg, utan matte eller husse fick ställa en stege från marken mot altantaket och hämta mig den vägen... Fast nu går jag inte omkring på altantaket, trots att staketet har försvunnit.


Utsikten från balkongen gillar både matte och jag. Just nu börjar träden skifta i höstfärger.


Här är en av tvärbrädorna kvar för att man inte ska ramla ner härifrån...? Hur tänkte husse då? Jag kan ju ramla ändå...


Så här såg det ut i april, med både altanen och balkongräcke på plats. Den bortre delen av altanen som var vindskyddad med väggar hade även en presenning för att fungera som förvaring av trädgårdsmöblerna under vintern.


Men plötsligt började husse att riva altanen. Det är ett av årets stora projekt som husse har hållit på med under sommaren. Så här såg det ut tidigare i somras innan balkongräcket togs bort. Varma sommardagar brukar bambugardinerna vara nerdragna på balkongen, annars blir det för varmt i sovrummet. Väggen runt halva altanen var fortfarande kvar, men altangolvet var redan rivet. Den röda färgen på huset var ganska nymålad och lyser skarpt i det starka solljuset. 



Nu är även balkongen riven. Vad håller husse på med egentligen? Var ska jag nu sitta och titta på utsikten? Och var ska matte hänga tvätten? Den brukar hon hänga här på balkongen, men att balansera här är nog inget för matte, möjligen för en Tiger...


Nu ser husfärgen mera normal ut igen, men altanen är riven och väggpanelen på nedre delen av husgaveln har husse också tagit ner. Dessutom är balkongen med räcke helt borta... Tänker husse fortsätta att riva resten av huset...?

Mjau från Tiger

16 kommentarer:

Sofia sa...

Blir nog bra det där... när det är färdigt!
Kramis Sofia

Solglittret sa...

Mycket jobb har det en tendens att bli när man startar upp nya projekt, men blir spännande att följa detta när man slipper hjälpa till ...hiih..

Ha det så gott vännen♥
Kram Lollo

Blommiga Rutan sa...

Hej Tiger!

Var inte orolig! Det blir alldeles säkert bra när det blir färdigt.

Och Tiger, hälsa matte och tacka för kommentaren om bröllopet.

Kramar Anncathrine

Carina sa...

Vad spännande! Kan du gissa vad det ska bli av det? Men jag är ganska säker på att din husse vet vad han håller på med, så det kommer med all säkerhet bli toppenbra. Vem vet, du kanske får det ÄNNU bättre!?

Meta sa...

Vad han har för sig det kan man undra är det så att det är lite att göra på den sidan av Sverige eller......
Spännande att få se resultatet.
ha en fin vecka
Kram Meta

samson sa...

Jaha,du Tiger det ser lite konstigt ut,spännade att se vad det blir till slut
ha det så bra
maggan

Lena sa...

Ja, husse vet nog vad han gör, men nu får han nog skynda på innan snön kommer...;)
Vacker utsikt från balkongen!
Ha det fint!
Kram Lena

Solstrimmor sa...

Åh, spännande! Det blir nog jättebra och ännu bättre än tidigare, annars skulle han nog inte riva allt!

Hoppas du har en fin höstdag!
Kramar från Eva-Mari

Marianne sa...

Spännande!!
Vad ska det bli...
Kram

Steekjes en Stygn sa...

Förstår att du är lite orolig men det blir säkert bra när det är klart. Tror nog att huse vet vad han gör. Vilken vacker utsikt du har från balkongen.
Anje

Anonym sa...

Söta lille Tiger du har dina funderingar du. Det kommer nog att bli så fint och bra som det bara kan ska du se!
Önskar en fin fortsättning på veckan och ert kreativa skapande kram från Kristina

Evas Kvarnaro sa...

Ja du Tiger det är inte lätt att vara katt i ett hus med förändring.
Men det blir säkert bra ska du se,
du vänjer dig snabbt sen.
Må väl/ Eva

Oljekritan sa...

Skönt du har det i solen Tiger...och höstens fina färger matchar din päls..jag var minsann i dina trakter i helgen och letade svamp..men den var icke lätt att finna..kanske din matte och husse hunnit före-.hihi..kram Karina

Rigmor sa...

Ja nu blir man riktigt nyfiken...kanske ska det glasas in eller också är den en rejäl renovering, det återstår att se!!
Ser att ni också har vackert höstväder och att träden har färggranna "kläder", bara att njuta!!
Kram kram

Hjärtruds Stuga sa...

Förstår att det känns oroande när husse river ner. Mina kissar hade nog klagat på att skönhetssömnen blir störd när inte husse kan vara tyst. Du får allt akta dig så du inte ramlar ner. Husse kanske ska bygga en ny sovveranda till dig. Håll ut så får du se vad det blir av bygget.

Må så gott

Kram Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Jag instämmer, vad håller din husse på med egentligen? Rena rama rivningshysterin verkar det som. Tur att ni i alla fall har tak över huvudet så att han inte tar bort allting, då får ni, jaaa, inte vet jag, ni får kanske bo i växthuset i så fall. Hejda karln!
Agneta kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19