Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 11 mars 2013

Tulpanfrossa


I lördags fyllde matte år och då fick hon den här tulpanbuketten av husse. Den färgglada buketten piggade upp matte lite...


Men bara lite... För vem vill ligga helt däckad i sängen med feber på grund av influensa när man har födelsedag? Hellre tulpanfrossa än feberfrossa!


Nu har matte piggnat till något, så pass att hon orkar kliva ur sängen, men det är inte mycket mer. Då kan hon njuta mera av den här härliga tulpanbuketten. Papegojtulpaner är så läckra!


Sedan fick husse agera blombud från mattes föräldrar som också uppvaktade på födelsedagen med en tulpanbukett. Tänk att tulpaner kan vara så olika, men båda buketterna är ljuvliga!


De här spröda blekrosa tulpanerna inger hopp i väntan på våren!

I morgon fyller dessutom bloggen 3 år! Det är 3 år sedan matte hjälpte mig med mitt första blogginlägg. Tänk vad fort tiden går när man har roligt! Och allra roligast är det tack vare alla goa bloggvänner som skriver snälla hälsningar till matte och mig! Matte hade tänkt att ha en tävling på 3-årsdagen, men eftersom hon är sjuk så blir det ändrade planer. För att ha en tävling måste man ju ha några vinster att tävla om, och det finns det inga hemma just nu... Det kanske får bli en tävling på min födelsedag i stället...?

Mjau från Tiger

21 kommentarer:

Lena sa...

Underbara tulpaner!!! De piggar verkligen upp och ger lite vårkänsla i kylan...
Hoppas du snart är frisk igen!

Angående stugan i Svalnäs:
Den är öppen dagtid alla dagar.
Kan bokas från kl. 18:00 i mars och från 19:00 fr o m april.
Stugvärd: Rolf Pettersson 070-215 45 50.
Kram Lena

annika sa...

Skickar med ett försenat grattis! Visst är det härligt med alla tulpaner nu. Men så tråkigt att du har varit så sjuk. Hoppas att du snart kommer på benen för då är väl våren i antågan!? Fy så kallt vi har det! Men det är ju bara mitten av mars snart så det är ju vårvinter.

Kry-på dig-hälsningar

annika

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars matte! Du får lägga dig intill så att hon blir varm och inte får frossa.
Gratulerar till 3 år. Först tänkte jag föreslå att matte kunde lotta ut dig.....men nu blir det nog du som får lotta ut matte!!!
Och gratulerar så väldigt mycket till matte på födelsedagen i efterskott!
Agneta kram

Vform sa...

Hälsa och gratulera matte till 3-åriga bloggen samt till födelsedagen !! Krya på sig också!
Vi väntar med spänning på utlottningen!
Kram Viavn

Avslutat konto sa...

Så kul att du såg vem som var jag! hih.. en annan god vän sen tjugofem år gissade på min kompis Agneta i vita tröjan! hihi..

Vad fina tulpaner, och du tänk.. snart ser vi dem komma upp ur rabatterna! ÅÅÅHhh så man längtar!

I morgon tre år, oj grattis! Jag gillar ju din blogg det vet du! Utan den hade vi inte träffats kära du!

kram kram
Linnea

Elna sa...

Vilka härliga tulpaner, de lyser upp tillvaron. Det verkar som väldigt många är sjuka just nu men vi har tur som har sängvärmare. Du får också krya på dig!

Kram och klapp

Anki sa...

Vackra, underbara tulpaner! Kommer här med ett försenat Grattis!
Hoppas din matte snart är frisk och kry igen! Och du, Tiger... vi ser fram emot din födelsedag :)
Gör matte sällskap i sängen nu!
Ha det gott!

Fröken Tindra sa...

Gratulera din snälla matte i efterskott! Hoppas nu att hon kryar på sig snart! Det har ju hållit i sig några dagar nu. Usch, vad tråkigt.
Fina tulpaner! Ställ dem hos matte så hon kan se dem från sjuksängen!
Grattis till bloggens tre år också vad klart!
Kram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Men GRATTIS i efterskott.
Tulpanerna är ju sååååå härliga att ha innomhus :)

livet på landet sa...

Grattis på födelsedag och Grattis till bloggens 3-års dag. Synd att du inte fick vara frisk på Din dag. Hoppas du tillfriskar nu får slippa snuva och annat trist.
Kram ♥

Steekjes en Stygn sa...

Dubbelt grattis! Så tråkigt att vara sjuk på födelsedagen men tulpaner piggar upp så mycket är säkert. Kul att få fira din födelsedag. Ser redan fram emot det.
Ha det gott och ta ordentlig hand om matte.
Anje

Anonym sa...

Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
Förklaring finns på min blogg.
Tack kära du för den här tiden :)
Ann-Louisekram ♥

Rigmor sa...

Men...krya på dej du också!! Och GRATTIS i efterskott!! Nu får du ta igen det och fira kommande helg i stället...De här Askersbacillerna är inte att leka med...envisa och tunga...Nu idag börjar jag känna mej något så när, men inte blir det många knop. Mesta energin läggs på nykomlingen i familjen, i gengäld får man många och skäggiga pussar som tack...
Vilka fina tulpaner du fått sen!! Och alla är vackra på sitt sätt, ibland tycker jag de enkla är absolut vackrast, stilrena, sen kommer det in en bukett dubbla (som nu...) som nästan ser ut som pioner när de slagit ut, då blir de favoriter!! Bara att njuta!!
Ha det gott och hoppas att du också mår bättre!!
Kram kram

Anonym sa...

Tack fina du för all omtanke och alla fina råd!
Situationen är komplicerad, jag är inte trakasserad på min egen blogg utan på en annan. Där det spridits lögner och förtal.
Jag mår så dåligt av det att jag måste söka mig bort helt och hållet, som det känns nu orkar jag inte ens tänka blogg längre. Vill bara fly bort från detta.
Måste hitta glädje och och ro i verkliga livet så att jag mår bra.
All kärlek till dig
Kram <3

Carina sa...

Hälsa till matte att hon får krya på sig, det går ju inte an att ligga däckad på det där viset....och sedan vill väl snart du, Tiger, komma ut också?!
Kram och grattis i efterskott till matte!

Livet på Vestergård sa...

Härliga tulpanbuketter! Grattis i efterskott och hoppas att du kryat på dig. Kram Kicki

Min Skattkammare sa...

Två gånger GRATTIS till matte och bloggen!
Usch för det där influensaspöket, han är här också och bråkar.
Hoppas att du snart är på benen och att våren kommit då!!
Tveksamt...hmm....men svanarna är på gång, eller hur?
Krya på dig nu!
Kram Kicki

skifferhuset sa...

Så fina tulpaner matte fick på sin födelsedag! Och så grattis till matte å eran blogg! Krya på sig matte! Kram Iréne

Marianne sa...

Härliga buketter!
Grattis i efterskott!
Kram

Mira sa...

Flotte tulipaner,

Og Gratis på etterskudd.

God bedring Klem,

Margot sa...

Grattis i efterskott till både födelsedag och bloggjubileum!
Underbart vackra tulpaner!
Ha det gott!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19