Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 13 mars 2013

Hur mycket snö kan det komma?

Nu tycker jag att det räcker med snö snart. Men i morse fick vi minsann påfyllning igen!


Visserligen bara ett par cm, men tillräckligt för att det skulle bli vitt på träden och taken igen. Vi har ju ett tjockt lager snö på marken sedan tidigare, sådär 30-40 cm som inte minskar något när det är kallt både på dagar och nätter.


Så jag fortsätter min vinterdvala inomhus. Gärna på mattes duntäcke. Matte har lämnat sängen men är inte helt bra från influensan än.


Lika vit som snön är några av tulpanerna som är vackra även när de är fullt utslagna.


Matte hälsar och tackar för både gratulationer och krya på dig-hälsningar!

Mjau från Tiger

17 kommentarer:

Margot sa...

Ja hualigen, nu börjar det räcka med snö kunde man tycka!! Nu vill vi ha vår med sol och värme!! Inte så dumt med vinterdvala så länge det ser ut som det gör därute :))
Ha en trevlig kväll!
Kram

samson sa...

det har snöat hela dan här så jag har åxå legat inne mjau
krya på dej hälsning till din matte
ha det så bra
maggan & samson

Elna sa...

Ja även i Skåne snöar det och jag som vill ha vår. Tiger gör alldeles rätt. Det är mysigare i duntäcket än ute i snön.

Kram och klapp

Lisa sa...

Nu har jag missat nåt igen!
Massor av grattiskramar i efterskott! Tulpaner piggar alltid upp, men fy så trist att vara sjuk :( Jag slänger in några krya-kramar också!
Snö ja... Vi fick några cm idag också. BLÄ! Det blev äckligt halt dessutom. Känns inte alls roligt när man nu vant sig vid bara vägar...

Kram (igen hihi), Lisa

Lena sa...

Förstår att Tiger gillar duntäcket, för det är verkligen kallt!!!
Råkade se en 10-dagars väderprognos och den var inte roligare den...
Krya på dig!!!
Kram Lena

Oljekritan sa...

Ja det snöar och snöar..och så kallt och läskigt är det..lika bra du fortsätter att sova på duntäcket så gott..Kram Karina

Veronica sa...

Helt bedrövligt med denna vinter fast det ska vara vår!
Vore skönt att vara katt i ditt duntäcke!

Kul "pil"

Veronica

Steekjes en Stygn sa...

Och även här var världen vit imorse igen. Solen skiner och det försvinner snabbt men jag vill ha vår och grönt.
Vi får fortsätta lite med att kyrka ihop oss inne.
Ha det bra och sköt om din matte.
Anje

Evas Kvarnaro sa...

Oj,stackars matte, influensa ej kul
Tiger du får gosa ner dig med matte
så hon tillfrisknar fort, vila gör susen. Och du Tiger säger väl inte nej till några extra vilostunder,
*fniss*
Krya på önskar Eva,
med vårliga tulpaner.

Nillis sa...

Säger detsamma, såå tråkigt med all sabla snö. Nu ska det ju bli vår. Grattis i efterskott! kram från mig och grynen

Hjärtruds Stuga sa...

Ja du Tiger ....du kan nog dvala i sängen ett tag till. Verkar som vinter aldrig vill släppa taget i år. Igår vräkte snön ner hos oss med och i morse var det -17 grader.

Må så gott

Kram Karin

Ewa`s Galleri sa...

Här hade vi -18 grader o massor av snö imorse,o jag som köpt penseer ,får ha dem inomhus
Tänk så skönt om man kunde kura ned sig på morgonen och fortsätta sova när vädret är bisstert
ha en skön dag

Fröken Fräken sa...

Ja, jag är då så förbenat less på både snö och minusgrader. Och halka! Imorse halkade jag igen och slog knäna på väg till bussen. Nä, ge mig sommar nu och slut på alla baciller! Nu vill vi ha lite energi, eller hur?

Lövkojan sa...

Ja nu är inte snön ett dugg välkommen längre, fram för fler plusgrader!
Stort grattis i efterskott, kram Marie-Louise

Rigmor sa...

Ja du...det kan man verkligen undra...hur mycket snö ska det bli egentligen?? Å nu är det lite förrädiskt med nysnön över isfläckarna, broddar på är det som gäller!!
Segdraget det här med influensa. Började jobba igår, och idag kände jag...inte bra!! Men det är bara att bita ihop, ledig helg så då får man vila upp sej. Så gott det nu går med den nye familjemedlemmen...vila finns tyvärr inte med i hans ordlista verkar det som.
Ha det gott och krya på dej än en gång!!
Kram kram

Carina sa...

Ja du Tiger, det är allt många som håller med dig....vi fick över en dm till! Och en till! Nej nu räcker det! Mjau!

Anonym sa...

Hej!
Tack för stöd och uppmuntran,som värmer i hjärteroten.
Jag har inte blivit angripen på min egen blogg men uthängd på annan plats på nätet så jag vill få en nystart med en ny blogg.
Ha det gott nu vännen och tusen tack för allt stöd, vi hörs :) <3
A-L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19