Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!


Huset har varit påskpyntat hela veckan. Den gula vårelden är tacksam eftersom den blommar länge. När solen lyser in genom fönstret skimrar det nästan om vårelden. Lustigt nog finns det en massa påsktuppar...


...och kycklingar, men inga hönor bland påskpyntet. Matte borde nog skaffa några påskhönor också.


De mjuka strutsfjädrarna sitter samlade i en keramikskål i stället för i påskriset...


...för i påskriset i hallen hänger de här tjeckiska handmålade urblåsta äggen. Men det bruna ägget har matte blåst ur själv när hon var barn. Och det håller än...


Nu önskar matte, husse och jag en riktigt Glad Påsk!

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

Carina sa...

GLAD PÅSK!
Hörru, Tiger, kan du verkligen låta bli alla de där lurviga fjädrarna...fniss...

Vform sa...

Glad Påsk till dig och din matte!!
FINA påskägg ...

Lövkojan sa...

Så påskfint matte gjort!
Jag är verkligen imponerad över att du låter alla fjädrar vara, det gör inte kissarna i mitt hus:)
Ha en riktigt fin påsk, kram Marie-Louise

Steekjes en Stygn sa...

Vad fint ni har det. du är en riktig duktig katt som bara tittar på allt det vackra. Här tycker dem det är så kul att använda påskäggen som leksak.
Glad påsk.
Anje

::fina:: sa...

Vad mysigt och påskigt ni har det! Påskpuss till dig Tiger och kram till matte!

Hoffmans Design sa...

Glad Påsk Tiger och önska också dom andra från oss alla antonija Hoffmansdesing

Elna sa...

Så fint du har pyntat. Här är inget pynt alls för Sudden och Peps kan inte behärska sig.
Ni får ha en riktigt mysig påsk.

Kram och klapp

Lena sa...

Glad Påsk!
Ser att Tiger är en snäll kisse, som inte släpar runt fjädrarna i huset....
Kram Lena

andi sa...

Hejsan!
Tack för att du saknat mig i blogglandet :) Jag har gått över till Instagram, det är ju så smidigt ;) Jag heter 10signe där, har du oxå ett Instakonto?
Så sött med Tiger på markören, jag trodde först det var något jag råkat dra med mig, urgulligt ju! :)

Glad Påsk!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Här var det minsann påskfint :)

Du ska ha en riktigt fortsatt bra och glad påsk!

Meta sa...

De är duktiga på att måla ägg där, har några jag med.
ha en fin Påsk
kram Meta

Lisa sa...

Glad påsk till familjen Tiger också! Underbara ägg och OJ vilka roliga fjädrar om man är katt ;-) Här har vi fjädrar både ute och inne, hihi. De utomhus är roligast!

Kram, Lisa

Högagärde sa...

Du Tiger, jag undrar bara, visst måste det vara lite svårt för en jägare att ha kycklingar och fjädrar i huset? ;-)
God och glad fortsättning på helgen.
Kram Elisabeth

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19